Előfizetés

Válaszol: Gémesi György, Gödöllő polgármestere

Publikálás dátuma
2015.12.24. 06:30

Tárgyalnak-e a kormánnyal a tömegközlekedésről?

A települések közötti tömegközlekedés biztosítása és finanszírozása kötelező állami feladat, ezért valójában értelmezhetetlen, miről kellene tárgyalniuk a kormánnyal az agglomerációs településeknek.

Itt a Synergon-vég

A BKK FUTÁR-projektjének kivitelezése volt az utolsó csepp a pohárban ahhoz, hogy a Budapesti Értéktőzsde egyik legrégibb szereplője, a 16 évig jelenlévő, Synergon Nyrt. a végelszámolás sorsára jusson. 

A budapesti, helyi tömegközlekedési informatikai rendszer kivitelezése során annyit csúszott a határidőkkel az informatikai cég, amelynek kötbérterheit már képtelen volt megfizetni, és csődbe ment. A végelszámolást - a törvény értelmében - a cég tulajdonosainak kell kezdeményezni, ami a Synergonnál ezen a héten meg is történt.

A céget, 1997-es megalakulása óta, - amikor az Optotrans és a Rolitron cégek összeolvadásával létrejött -, nem csak Magyarország, de a régió piacvezető informatikai megoldásszállító vállalatának is tekintették. Története azonban nem volt buktatóktól mentes. Az első drámai esemény az volt, hogy 2001-ben repülőgép-szerencsétlenség áldozata lett a cég négy vezetője, köztük Gyúros Tibor elnök-vezérigazgató és egyik helyettese is. A társaság ezt követően, ha nehezen is talpra állt.

A BKK-eset előtt egy hosszú éveken át tartó perben veszített a Synergon egy szoftver jogosulatlan használata miatt, de a kártérítés mértékéről még nincs döntés. Most a hitelezőkkel való egyezkedés időszaka következik.

Egy reményteli, tőzsdei cég a Waberer's International megsínylette a menekültválságot: a Világgazdaságnak adott tegnapi interjújában Wáberer György elnök-vezérigazgató elmondta, olyan mértékben lelassult a határátlépés, hogy óriási veszteséget könyvelhet el a társaság. A rossz piaci körülmények miatt elálltak a tőzsdére lépéstől.

Kapcsolódó
Csődbe megy a Synergon-cég

Itt a Synergon-vég

A BKK FUTÁR-projektjének kivitelezése volt az utolsó csepp a pohárban ahhoz, hogy a Budapesti Értéktőzsde egyik legrégibb szereplője, a 16 évig jelenlévő, Synergon Nyrt. a végelszámolás sorsára jusson. 

A budapesti, helyi tömegközlekedési informatikai rendszer kivitelezése során annyit csúszott a határidőkkel az informatikai cég, amelynek kötbérterheit már képtelen volt megfizetni, és csődbe ment. A végelszámolást - a törvény értelmében - a cég tulajdonosainak kell kezdeményezni, ami a Synergonnál ezen a héten meg is történt.

A céget, 1997-es megalakulása óta, - amikor az Optotrans és a Rolitron cégek összeolvadásával létrejött -, nem csak Magyarország, de a régió piacvezető informatikai megoldásszállító vállalatának is tekintették. Története azonban nem volt buktatóktól mentes. Az első drámai esemény az volt, hogy 2001-ben repülőgép-szerencsétlenség áldozata lett a cég négy vezetője, köztük Gyúros Tibor elnök-vezérigazgató és egyik helyettese is. A társaság ezt követően, ha nehezen is talpra állt.

A BKK-eset előtt egy hosszú éveken át tartó perben veszített a Synergon egy szoftver jogosulatlan használata miatt, de a kártérítés mértékéről még nincs döntés. Most a hitelezőkkel való egyezkedés időszaka következik.

Egy reményteli, tőzsdei cég a Waberer's International megsínylette a menekültválságot: a Világgazdaságnak adott tegnapi interjújában Wáberer György elnök-vezérigazgató elmondta, olyan mértékben lelassult a határátlépés, hogy óriási veszteséget könyvelhet el a társaság. A rossz piaci körülmények miatt elálltak a tőzsdére lépéstől.

Kapcsolódó
Csődbe megy a Synergon-cég