Hirdetések;Kína;szmogveszély;F1;

Nem sokat körözhettek a versenyzők, a legjobb idő viszont Verstappené lett FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/LARS BARON

- Kínában a szmog az úr

A kedvezőtlen időjárási körülmények miatt elmaradt a második szabadedzés a Forma-1-es Kínai Nagydíjon. Az első tréningen is alig körözhettek a pilóták, a vasárnapi futám kapcsán pedig a reménykedés marad.

Az eső és a szmog volt az úr pénteken Sanghajbanban, ezért a csapatok nem sok érdemi munkát tudtak elvégezni. Az első szabadedzésen a Haas-Ferrari pilótája, Kevin Magnussen teljesítette a legtöbb kört, szám szerint nyolcat. A dán pilóta viszont többször is megpördült, így nem tudott jó időt autózni. A csonka edzésen Max Verstappen érte el a legjobb köridőt, aki azonban koránt sem volt elégedett.

„Az időjárás játszotta a legnagyobb szerepet, úgyhogy mindössze csak két mért kört tudtam futni. Pozitív dolog, hogy így is a lista élére kerültem. Sajnálatos, hogy nem tudtuk elvégezni a tervezett tesztelési munkát. Szinte semmilyen adat nincs jelenleg a pályáról, amit elemezni tudnánk. Vizes körülmények között egészen jónak tűnt az autó egyensúlya, de mivel a Ferrari és a Mercedes igazából nem futott gyors kört, így nincs összehasonlítási alapunk” – értékelt a holland versenyző.

A fő problémát az okozta, hogy noha nem esett igazán intenzíven az eső, a rossz látási viszonyok miatt nem kapott felszállási engedélyt a mentőhelikopter, a biztonsági előírások pedig erre az esetre megtiltják a száguldást. „A pályán nincs probléma a látási viszonyokkal, a gond a kórházzal van, ami innen 38 kilométerre, Sanghaj belvárosában van, ahol nem lehet leszállni. Ugyanez a helyzet a közeli repülőtérrel is – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója még az első edzés alatt.

Lewis Hamilton, a Mercedes háromszoros világbajnok pilótája Twitteren osztotta meg csalódottságát, s egy megoldási lehetőséggel is előállt. „Nagyon sajnálok mindenkit itt a helyszínen és a tévék előtt is. Valamilyen megoldást kell találni, hogy megoldjuk a fennálló problémát. Szombati program: három edzés, időmérő vasárnap reggel, verseny délután. Kinek tetszene a váltás? Ez egy nagy lehetőség az új vezetőség számára, hogy proaktív és kreatív legyen” – vetette fel Hamilton, aki az első szabadedzés közben unaloműzés gyanánt aláírt sapkákat osztogatott a közönségnek. A Nemzetközi Automobil Szövetség viszont gyorsan reagált, s nem hajlandó változtatni az eredeti forgatókönyvön, mert úgy látja, csökkent a veszélye annak, hogy vasárnap megismétlődjön a pénteki forgatókönyv.

Így a harmadik szabadedzést szombaton, magyar idő szerint reggel 6 órától tartják, az időmérő pedig 9-kor kezdődik. A futam várhatóan vasárnap 8-kor startol.

Nem lesz több Maláj Nagydíj
A Forma–1 kereskedelmi jogait birtokló cég, valamint a maláj kormány képviselői tegnap arról számoltak be, hogy ugyan még a jövő évre is van szerződésük a futamrendezésre, az idei lesz az utolsó verseny a szepangi pályán.
A délkelet-ázsiai ország 1999-ben csatlakozott a Forma–1-es világbajnoki sorozathoz, azóta minden évben rendeztek versenyt Szepangban. A kormány képviselői már a tavalyi futam után jelezték, túl drága számukra a verseny, ezért nem hosszabbítják meg a 2018-ban lejáró szerződésüket. Most azonban úgy döntöttek, az októberi verseny lesz az utolsó, és már jövőre sem látják vendégül a mezőnyt.
A maláj aszfaltcsíkon a jövőben a MotoGP lesz az elsődleges esemény, amely a Forma-1-nél sikeresebb és nagyobb bevételt generál. A malajziai versenyt 2018-ban a Német Nagydíj váltja, mely tehát visszakerül naptárba. A hírek szerint a szomszédos Szingapúrban is azon gondolkodnak, hogy ne hosszabbítsák meg a jövő évben lejáró szerződésüket.