Előre nem látott okokra hivatkozva emelt árat Mészáros Lőrinc vasútépítő cége, a V-Híd Építő Zrt. a Kelenföldet Százhalombattával összekapcsoló vonal felújítása közben: a projekt összköltsége így 51,3 milliárdról több mint 53,4 milliárdra nőtt, ami 2 milliárdos drágulást jelent az állami beruházó NIF Zrt. számára – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, vagyis a Ted-ből.
A V- Híd Építő több, váratlanul felmerülő pluszfeladatot is említ a 49,66 kilométeres vasúti etap kapcsán: Budafokon egy vasútiműtárgy elhelyezése okozott gondot, rendezni kellett a Bara-patak megállóhoz közeli mederszakaszát; a Barosstelep, Érdliget Érd felső megállóhelyeken a kábelalépítmények és a vízelvezető rendszer állapota adott többletfeladatot, de ki kellett ásni egy nagyobb betontömböt is a felújítandó vasúti területen.
Sínen vannak
A pluszmunka mellett a V-Híd amúgy is el lehet havazva, hiszen csak úgy dőlnek az állami megbízások: ők építik a Debrecenbe tervezett BMW-gyárhoz vezető vasúti síneket, és 9,5 milliárd forintért készítenek vágányt Kőbánya-felsőre. Mindezek mellett a 2 milliárd dolláros, kínaiakkal kötött Budapest-Belgrád vasúti szerződéssel is jól járhatnak, hiszen alvállalkozóként részt vesznek az építkezésben.
Tegyük hozzá, a kínai vasútépítési projekt ennél jóval többet is hozhat a családi kasszába, hiszen a közös irányítású magyar-kínai konzorciumban a Mészáros-féle Opus Global Nyrt. tulajdonrésze 51 százalék, a multimilliárdoshoz köthető másik cég, az RM International Zrt fővállalkozóként fele részt vesz majd részt a munkálatokban.