Előfizetés

A bajor miniszterelnök lebeszéli a Bayern-szurkolókat a budapesti Szuperkupáról

MTI-Népszava
Publikálás dátuma
2020.09.21. 18:35

Fotó: Pavel Bogolepov / Népszava
A politikus szerint a magyar főváros rizikós hely.
Markus Söder bajor miniszterelnök arra kérte a Bayern München labdarúgócsapatának szurkolóit, ne utazzanak el Budapestre a csütörtökön sorra kerülő, Sevilla elleni Európai Szuperkupa-mérkőzésre a koronavírus-járvány miatt.   
– A gyomrom görcsbe rándul, ha a Szuperkupára gondolok. Budapest rizikós hely, nagyon óvatosnak kell lennünk, nem kockáztathatjuk, hogy ez legyen a futball Ischglje

– nyilatkozta Markus Söder utalva a tiroli üdülőhelyre, amely az év elején a járvány egyik gócpontja volt a síszezonban.

Hozzátette, azoknak a szurkolóknak, akik mégis elutaznak a Puskás Arénában sorra kerülő találkozóra, karanténba kellene vonulniuk hazatérésüket követően. Söder azt tanácsolja a drukkereknek, hogy gondolják újra, valóban igazán szükséges-e ez az utazás, mert bár a Szuperkupa egy szórakoztató mérkőzés, de messze nem a legfontosabb. Az Európai Szuperkupéért csütörtökön 21 órától a Bajnokok Ligájában címvédő Bayern München és az Európa-liga-győztes Sevilla csap össze. A koronavírus-járvány kitörése óta ez lesz az első találkozó az UEFA versenyrendszerében, amelyre beengednek nézőket. A Puskás Aréna nézőtéri kapacitásának harminc százalékában lehetnek szurkolók, ez 20 ezer nézőt jelent. Mindkét csapat részére három-három ezer jegyet biztosított az UEFA, a fennmaradó jegyek megvásárlására a lehetőséget pedig kisorsolta a beérkezett több tízezer igénylésből. A klubok korábbi bejelentései szerint Sevillától 500, a Bayerntől 2100 drukker érkezik a magyar fővárosba. A meccs megrendezésével a Bayern München vezetőedzője, Hansi Flick sem ért egyet, miután az illetékes német hivatal járványügyi szempontból rizikós területnek minősítette Magyarországot. A Szuperkupa-döntő körüli aggályokról korábban a Népszava is több cikkében számolt be. Nem tudja, vagy titkolja az UEFA, hogy pontosan miként készül a 20 ezres budapesti „tesztmeccsre”. Később sem kaptunk érdemi választ az Európai Labdarúgó Szövetségtől.  

Szlovén az új kolumbiai

Korom Milán
Publikálás dátuma
2020.09.21. 17:24

Fotó: ANNE-CHRISTINE POUJOULAT / AFP
A friss Tour de France-győztes Tadej Pogacarral és honfitársával Primoz Rogliccsal nem tudták tartani a lépést a dél-amerikai nagyágyúk.
Az idei Tour de France országúti kerékpáros körverseny sok szempontból volt rendkívüli, különleges helyet foglal el majd a történelem könyvekben. A második világháború óta mindig júliusban rendezték meg a viadalt, a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedések pedig csak tovább bonyolították a történéseket. Nizzában maszkos kerékpárosokat mutattak be a nagyközönségnek, a szünnapokon pedig mindenkire vizsgálat várt. A versenyzők a „buborékban” szerencsésen megúszták, senkit sem kellett kizárni, ellenben a versenyigazgató koronavírustesztje pozitív lett. Ilyen körülmények között zajlott az elmúlt három hét, ugyanakkor a verseny nem csak ezért, hanem a kerékpárosok teljesítménye miatt is emlékezetes marad. Az elmúlt években az Ineos – korábbi nevén Sky – egyeduralkodónak bizonyult a Tour de France-on, a fogadóirodák nem véletlenül tartották a legnagyobb esélyesnek a címvédő Egan Bernalt, aki a tavalyi Giro d’Italia-győztes Richard Carapaz támogatását élvezhette. Bernal mellett több kolumbiai hegyimenő is ott volt a mezőnyben, elég, ha csak Rigoberto Uranra, Nairo Quintanára, Esteban Chavesre vagy Miguel Ángel Lópezre gondolunk. A kolumbiai nagyágyúknak ugyanakkor ezúttal nem osztottak lapot, néhány szakasszal a vége előtt eldőlt, hogy a verseny fennállása során először szlovén bajnokot avatnak, ami
nem rossz eredmény egy kétmilliós lélekszámú országtól. A kérdés csak az volt, hogy a tavalyi Vuelta-győztes Primoz Roglic vagy honfitársa, Tadej Pogacar diadalmaskodik. 
Szinte minden Roglic mellett szólt. Segítői között ott volt Tom Dumoulin és Sepp Kuss, akik mindketten a top 15-ben végeztek, míg Pogacar sorában a legerősebb Jan Polanc 2 és fél órás hátrányban zárt az összetettben. A nyolc évvel idősebb Roglic jóval több tapasztalattal rendelkezik, ráadásul a 20. szakaszt megelőzően 57 másodperc előnnyel is rendelkezett. Ám mindez kevésnek bizonyult a 22. születésnapját éppen hétfőn ünneplő Pogacarral szemben, aki szakaszt nyert a Pireneusokban, az Alpokban és a La Planche des Belles Filles-en egy olyan időfutamon, amely bevonul a Tour de France történelmébe. Az első helyezettnek járó sárga trikót csak egyetlen napig viselte, de azt akkor, amikor a legfontosabb, az utolsó szakaszon Párizsban. A kevesebb mint 1000 lélekszámú Komenda szülöttje általános iskolásként rajongott a labdarúgásért, kilencéves volt, amikor bátyja hatására beleszeretett a kerékpározásba. Akkor még bizonyára ő sem sejtette, hogy a tavalyi Vueltán elért harmadik helye után a Tour történetének második legfiatalabb győztese lesz. Ráadásul a legjobb hegyimenőt megillető pöttyös és a legjobb fiatalnak járó fehér trikót is megszerezte, ezzel a legendás Eddy Merckx után másodikként zárt élen három kategóriában a viadal történetében. Tavaly Bernal, idén pedig Pogacar jelezte: megtörtént a vérfrissítés, megérkeztek a fiatalok és kezdik átvenni a hatalmat.

Kubica ismét visszatérhet a Forma-1-be

Népszava
Publikálás dátuma
2020.09.21. 17:05

Fotó: Juergen Tap / AFP
A lengyel versenyző jelenleg az Alfa Romeo csapatának tartalékpilótája.
Nem tartja kizártnak ismételt visszatérését állandó pilótának a Forma-1-be Robert Kubica. A lengyel versenyző jelenleg az Alfa Romeo csapatának tartalékpilótája, ami azt jelenti, hogy ebben a szezonban eddig háromszor ülhetett autóba csapata színeiben az első szabadedzésen. "Azt megtanultam, soha ne mondd azt, hogy soha, ennek az igazságát igazolja az én történetem is - mondta a 36 éves versenyző az Autosportnak adott interjúban. -  Még egy súlyos baleset sem jelenti automatikusan a sportolói pályafutás befejezését. Nem célom a visszatérés minden áron, de, ha lehetőséget kapok, akkor igyekszem élni vele."  Kubica 2011. február 6-án súlyos ralibalesetet szenvedett, amikor Olaszországban egy rosszul rögzített szalagkorlátnak csapódott autójával. A sportolót több mint egy óra alatt tudták kiszabadítani az összetört járműből, mivel több liter vért veszített, az orvosok az életben maradására sem adtak sok esélyt. A versenyző olyan súlyos kar- és vállsérüléseket szenvedett, hogy eleinte az is kérdéses volt, meg tudják-e menteni a sérült végtagját. Kubica karja végül megmaradt, de nem tudja úgy mozgatni, mint korábban. Navigátora sértetlenül megúszta a balesetet. Később Kubica azt mondta, rossz érzései voltak a rajt előtt, nem igazán akart versenyezni, utólag bánja, hogy nem hallgatott a megérzéseire. A lengyel pilóta eddig 97 F1-es futamon állt rajthoz, először 2006-ban mutatkozott be a Forma-1-ben. "Különlegesen alakult eddig a pályafutásom, annyi váratlan fordulattal, hogy még bármi megtörténhet - jelentette ki Kubica. - Az nem motivál, hogy beüljek egy olyan autóba, amellyel a mezőny végén autózgatok. Ha felkérnének a visszatérésre, akkor annyi lenne a feltételem, hogy versenyképes autót kapjak."