BKV;Karácsony Gergely;Lázár János;tram-train;

- A BKV dolgozik azon, hogy Lázár tram-trainje gyorsabb legyen, Karácsony szerint illene bocsánatot kérni

Az élet frappáns választ adott Lázár János ostobaságára – írja Facebook-bejegyzésében a budapesti főpolgármester.

Annál hazugabb mondatot nem is mondhatott volna Lázár János, mint amikor arról beszélt a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő tram-train elindításának napján, hogy Budapest is hagyjon levegőt az országnak - olvasható Karácsony Gergely szombati Facebook-posztjában.

A városvezető szerint azonban ennél „hazugabb mondatot nem is mondhatott volna, hiszen ő is tudja, hogy a magyar nemzeti össztermék közel 40 százalékát megtermelő főváros vezetése az itt befolyt adók csak néhány százalékát használhatja fel Budapest érdekében”. Megjegyezte, hogy a Fővárosi Önkormányzat az elmúlt két év kormányzati megszorításai miatt ma már nettó befizetője a magyar költségvetésnek, magyarán a bevételeiből nem csak saját közszolgáltatásait kell finanszíroznia, de még adózik is a kormánynak. 

„Az élet frappáns választ adott Lázár János ostobaságára, jelenleg ugyanis a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) kiváló szakmai csapata dolgozik azon, hogy a tram-train szerelvények képesek legyenek gyorsabban futni és Lázár kedvenc projektje ne álljon bele a földbe. Drukkolok, hogy sikerüljön! Lázár János pedig tartozik egy köszönettel és tartozik egy bocsánatkéréssel! Aki szembe állítja egymással a nemzetet és a nemzet fővárosát, az valójában a nemzetet árulja el!”

- zárul Karácsony Gergely bejegyzése.

A fideszes politikus által fémjelzett beruházás erőteljes zökkenőkkel indult útjára, de a tram-traint az április 3-i választás előtti kampány alatt ingyen lehet használni. A Népszava helyszíni riportjából azt is megtudhatja, az utasoknak mi a legfőbb baja vele. 


Magyarországon szegények a jövedelmükhöz képest nagyobb mértékben járulnak hozzá a közterhekhez, mint a gazdagok, vagyis jövedelemarányosan több adót fizetnek – állítja Felcsuti Péter, a Magyar Bankszövetség volt elnöke a Budapest Intézet tanulmánya alapján.