55-60 százalékos üzemanyagár-növekedést okozna az orosz olajembargó, ami egy olyan gazdasági hatást jelentene, amit a magyar emberek nem bírnának el - mondta el szerda délelőtti videójában a külgazdasági és külügyminiszter.
Szijjártó Péter kijelentette, világossá tették az Európai Bizottság előtt, csak akkor fogják megszavazni, amennyiben a „Brüsszel által kreált problémára Brüsszel ”megoldást is javasol. Nem csak a magyar olajfinomítók több száz milliós átalakítására vonatkozóan várnak ötleteket, hanem a horvát-magyar kőolajvezeték több száz millió dolláros kapacitásbővítéséről, valamint a magyar gazdaság jövőjéről is.
Macron telefonon győzködné Orbánt az olajembargórólVétóalku a Karmelitában: Von der Leyen hasznosnak nevezte a találkozóját OrbánnalJelezte, a témában folytatott megbeszélések világossá tették, hogy „Brüsszelnek” nincs olyan megoldási javaslata, amely kezelni tudná ennek az esetleges olajembargónak a magyar gazdaságra gyakorolt hatását. A tárcavezető azt hangoztatta, csak akkor reális egy ilyen intézkedés, ha az csak a tengeri szállítási útvonalakra vonatkozik - vagyis a csővezetékes szállításnak kivételt kell képeznie.
„Amennyiben Brüsszel komolyan gondolja ennek az embargónak a bevezetését, akkor az csak úgy lehetséges, hogy ha a csővezetékes szállítások az alól kivételt kapnak. Mi ezt az álláspontot fogjuk képviselni”
- fogalmazott Szijjártó Péter.
A kormányzati kommunikáció állítása ellenére már most is van olyan finomító, mely képes feldolgozni a nem orosz olajat.
Bár az Orbán-kormány és a Mol azt állítja, évek meg sok százmillió dollár kellene az orosz olaj elhagyására, már most is van erre alkalmas finomítónkArról éppen szerdai cikkünkben írtunk, hogy ha az Európai Unió lemond az orosz olajról, Lengyelországon keresztül jöhet az energiahordozó Magyarországra.
A lengyelek vehetik át az oroszok helyét, az Orlen bejelentette, hogy kész az egész régió olajellátását biztosítani