Lázár János;Vitézy Dávid;VEKE;Nagy Márton;Palkovics László;

Közlekedési káosz a kormányban: Palkovics Lászlótól Lázár Jánoshoz került a Vitézy Dávid vezette NKK

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a belső harcok legnagyobb áldozata az egykori BKK-vezér, de uniós források híján egyelőre a fejlesztések is veszélybe kerültek.

Magasról lehet nagyot esni, és pünkösdi királyságnak bizonyult Vitézy Dávid nagy tarolása, amivel mindent maga alá gyűrt a közlekedés területén, amit csak lehetett – reagált Facebook-oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a gazdaságfejlesztési miniszternek a Magyar Közlöny szerdai számában megjelent rendeletére.

A Nagy Márton által jegyzett jogszabálymódosítás szerint ugyanis a május végétől a Technológiai és Ipari Minisztérium államtitkári, majd a Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. (NKK) vezérigazgatói pozícióját is betöltő Vitézy és a tárcavezető Palkovics László alól kiszervezték a céget. Az NKK tulajdonosi joggyakorlója csütörtöktől egészen 2026 végi határidővel a jelenleg a Lázár János irányította Építési és Beruházási Minisztérium lett.

A VEKE úgy tudja, a döntést a hírek szerint egy üvöltözésbe torkolló „megbeszélés” után hozta meg a kormány, ahol is Lázár János érvényesítette akaratát, s akár már péntektől Lázár embere lesz az új cégvezető. Az egyesület szerint Vitézy, egykori szóvivőjük, a BKK, majd a kormányváltással szintén megszűnt BFK volt vezérigazgatója a korábbi „tarolás során ugyanis olyan sok mindenkivel veszett össze és olyan sokakat alázott meg, hogy annak várható volt, hogy következményei lesznek”.

Hozzáfűzték, a nagy gonddal felhizlalt, 300 fős cég eddig brutális költségekkel, tervezéssel és projektmenedzsmenttel foglalkozott, de eredmény nélkül. Ez egy közlekedési központnak csak az egyik lába, és nem tudni, hogy a másikat, a közszolgáltatások szervezését és megrendelését engedik-e a fővárosi BKK-modellhez hasonlóan állami szinten is létrehozni, amire amúgy nagy szükség lenne. A beruházási láb elvesztése után azonban „az sem biztos, hogy lesznek egyáltalán beruházások, hiszen az uniós források megszerzése eddig nem sikerült és az idő egyre csak fogy”. A VEKE szerint ez az ügy folytatása annak, hogy a másik, szintén projektekkel foglalkozó állami céget, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t már hamarabb „elvitte” Lázár János.