MÁV;Orbán Viktor;Volán;bérletek;bejelentés;vármegyék;

Itt vannak a részletek a vármegyebérletről, a MÁV szerint korszakalkotó a változás

Összehangolt, nagy műgonddal előkészített hangulatjavító intézkedéssorozatnak tűnik az új, vonatra és távolsági buszra is érvényes fizetési mód bevezetése.

Nem sokkal szombat délután négy óra előtt jelentette be Orbán Viktor évértékelő beszédének vége felé, hogy mit ígér május 1-jétől, vagyis a munka ünnepétől kezdve a magyar népnek: a vármegyebérletet, ám annak részleteit nem ismertette.

Annyi derült ki a miniszterelnök mondandójából, hogy az új bérletfajta buszra és vasútra egyaránt érvényes lesz havi ára egy-egy vármegyére 9450 forintba kerül majd, míg annak, Aki az egész országban akar utazgatni egy hónapon át, annak 18 900 forintba kerül majd.

Az állami  közlekedési cégek nem tétlenkedtek, két órán belül, már este hat óra előtt ismertették is a részleteket, a MÁV Facebook-oldalán és a MÁV-csoport honlapján egyaránt, szenzációként tálalva az orbáni bejelentés lényegét „Korszakalkotó változás a közösségi közlekedésben – Jön az új vármegyebérlet és az országbérlet” címmel:

Május elsejétől minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszer használatával teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybevételével. A tanulók mindkettő esetében 90 százalékos kedvezményt vehetnek igénybe, így a vármegyebérlet számukra 945 forint, az országbérlet pedig 1890 forint lesz.

A MÁV-közlemény nem mulasztotta el dicsérni a magyar kormány, valamint a kormányt alkotó Építési és Közlekedési Minisztérium „támogatásával és közreműködésével”  létrejövő konstrukciót, amelynek révén „az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztését hajtják végre a hazai helyközi közösségi szolgáltatók”

Csökken a családok havi közlekedési ráfordítása, javulnak a vidéki mobilitási lehetőségek és az életminőség, ezáltal népszerűbbé válik a környezetbarát kötöttpályás és az autóbuszos közlekedés. (...) A vidéki mobilitási lehetőségek bővülése a környezetbarátabb tömegközlekedés irányába tereli az utazókat, autósokat. A bérlet rugalmassága a szabadidős célú felhasználásnak is kedvez, így nem elhanyagoltató pozitív hatása várható a belföldi turizmusban és vendéglátásban is. (...) A a vasút és busz egységes igénybevételének lehetősége jobb minőségű kiszolgálást, több járatot, kevesebb várakozást hoz.

– olvasható a közleményben a kampányszöveg.

A gyakorlati tudnivalók közül kiemelték, hogy „az új típusú díjtermékek a közlekedési szolgáltatók legtöbb értékesítési csatornáján elérhetővé válnak”, sőt online – leggyorsabban a MÁV applikációval – megválthatók lesznek a bérletek, de a MÁV-START pénztáraiban, automatáinál, a Volánbusz pénztárainál, a buszok fedélzetén, illetve GYSEV pénztárainál is meg lehet majd vásárolni. A reklámszöveg szerint „a teljesárú bérlet olcsóbb lesz, mint a havi Budapest-bérlet, vagy mint 15 liter – átlagosan 250-300 kilométer megtételére elegendő – üzemanyag, február közepi áron számolva, míg a tanulóbérlet nagyjából kétgombócos fagyi árába fog kerülni”.

 „Azok, akik utazásaik során rendszeresen átlépik a vármegyehatárt, két vármegyebérlet áráért az ország egész területére érvényes országbérletet vásárolhatnak” – nyugtatta meg az aggódókat a MÁV, a dupla összegről pedig azt írta a közlemény, hogy az „nagyjából egy vidéki mozi normál jegyének árába” kerül a diákoknak, akik ezzel szinte bárhová eljuthatnak az országban.