Úgy fest, a Budapest-Belgrád vasútvonal építésén dolgozó kínai cég képtelen megcsinálni azt a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszert, amely elengedhetetlenül szükséges lenne - írja a Telex.
Hasonló rendszerek Kínában is vannak, de azok nem uniós szabványok szerint készültek, jóval egyszerűbbek. A kínaiak valamiért azt hitték, használhatják az Európában nem megfelelő szabványokat, a problémáról pedig Mészáros Lőrincék cége nem igazán szeretett volna tudomást venni, holott sürgetett az idő, hogy kitaláljanak egy megoldást. A cikkben megszólaló szakértő szerint két megoldás lehetséges. Az egyik, hogy kiépítik a nem európai szabvány szerinti rendszert, ami azt jelenti, hogy a vonatok csak kisebb sebességgel közlekedhetnek, azonban így százmilliárdokat költenek el egy olyan vasútra, amelyen európai szinten elképesztően lassan lehet majd utazni. A másik, hogy megbíznak egy új céget a rendszer kiépítésével. Ezzel azonban újabb éveket késne az átadás.
Mivel a kínai és a magyar fél közt egyre több a biztosítóberendezés miatti feszültség, ezért nem csoda, ha a politikának is be kell avatkoznia. A VSquare oknyomozó portál szerint Orbán Viktor októberben azért keresi fel az Egy övezet, egy út kezdeményezés kínai konferenciáját, hogy ő maga simítsa el az ellentéteket. S ha már odamegy, akkor elviekben a háborús bűnök elkövetése miatt nemzetközi körözés alatt álló Vlagyimir Putyin orosz elnökkel is találkozhat.
Dühöngenek és káromkodnak az utasok, de Mészáros Lőrinc így is jól járVlagyimir Putyin októberben Kínába megy, összefuthat akár Orbán Viktorral isA projekt egyébként csaknem ezer év alatt fog megtérülni, noha Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter korábban azt mondta, ehhez elegendő lesz 17 év.
A Budapest-Belgrád vasútvonal építésével szorosan összefügg az a kormányrendelet, amely csütörtök este jelent meg a Magyar Közlönyben. Ennek értelmében még négy és fél milliárddal dobják meg a Szeged-Szabadka vasútvonal felújításának magyarországi részének a költségeit. Minderre pedig azért van szükség, mert a Budapest-Belgrád vasútvonal építése miatt erre járnak a tehervonatok. A 14 kilométeres magyar szakasz 45 milliárdból születik újjá, ehhez teszik hozzá a már említett négy és fél milliárdot.
A kínai érdek fontosabb volt, mint az Alaptörvény, pekingi kérésére titkosította Szijjártó Péter a Budapest-Belgrád vasútvonal hitelszerződését