„Úgy gondoljuk, hogy további szabályozásra van szükség a közterületeken történő alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében, ezért fogjuk kezdeményezni kerületi szinten, illetve polgármestertársaimmal és az országgyűlési képviselőkkel közösen, hogy a dohányboltokra is ugyanolyan szabályok vonatkozzanak, mint minden más üzletre” – írta Niedermüller Péter a Facebook-oldalán.
Erzsébetváros DK-s polgármestere hozzátette, hogy a közterületi alkoholfogyasztás országszerte, így Budapesten is rengeteg problémát okoz, éppen ezért alkotnak az önkormányzatok olyan szabályokat, amelyek megtiltják az üzleteknek, hogy 22 óra után szeszes italt áruljanak.
„Csakhogy nálunk is vannak éjjel-nappal nyitvatartó nemzeti dohányboltok, amelyeknek a működését a kormány jóvoltából nem szabályozhatjuk”
– hangsúlyozta. Niedermüller azt írta, ez komoly probléma, ugyanis a trafikokban vásárolt alkoholt sokan az üzlet előtt, az utcán hangoskodva fogyasztják el, ami zavarja a lakosok nyugalmát. Szerinte a Fideszben is tudják, hogy ez gondot jelent, hiszen 2019-ben Kocsis Máté kezdeményezte, hogy az önkormányzatok szabályozhassák a dohányboltok működését.
Az erzsébetvárosi polgármester a bejegyzésben egy kérdőívet is megosztott, amiben a kerületiek kifejezhetik a véleményüket a témában.
Nemrég Pikó András józsefvárosi polgármester számolt be arról, hogy elutasította a józsefvárosi önkormányzat arról szóló felterjesztését a kormány, hogy a helyi képviselő-testület szeszesital árusítását szabályozó rendelete terjedjen ki a nemzeti dohányboltokra is. „A válaszlevél cinikus, hiszen miközben természetesnek tartja, hogy a nemzeti dohányboltok a helyi rendeletek felett állnak, a működésük miatti közbiztonsági problémákat hatékony rendőrségi fellépés híján az önkormányzatra tolja. Felháborító, hogy a józsefvárosiak közbiztonságánál előrébb való a trafikos csókosok profitja és a kormány megint magára hagyja egy általa generált probléma kezelésében az önkormányzatokat” – írta Pikó.
Maradnak a dohánybolt előtti tivornyák, elutasította Józsefváros javaslatát a kormányJúniusban mi is hírt adtunk róla, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszterhez került a trafikkoncessziók kezelése. A nemzeti trafikhálózat – amely Magyarország lakóinak legnagyobb körét érintő állam által végrehajtott tulajdon-újraelosztását jelentette azóta, hogy a kommunizmus alatt mindent államosítottak – a második Orbán-kormány nagy álma volt, a 2012 őszén elfogadott törvényt Lázár János nyújtotta be. Az akkoriban 500 milliárd forintosra becsült dohánypiac reformjától hivatalosan azt várták, hogy 5-6 ezer család juthat önálló egzisztenciához, a fiatalok pedig leállnak a dohányzással, de egyik cél sem teljesült.
A trafiktörvény királyához, Lázár Jánoshoz kerül a trafikkoncessziók kezelése is