Először is: nem szabadott volna idáig jutni. Budapesti utasok százezrei nézik értetlenül a vitát és nem tudják, hogy jó lesz-e a bérletük a hévre vagy a 22-es buszra még márciusban - írta egy kedd délutáni Facebook-bejegyzésben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője, volt közlekedési államtitkár.
Vitézy Dávid az építési és közlekedési miniszter bejelentésére reagált. Mint mi is hírt adtunk róla, kedden Lázár János Debrecenben arról beszélt, hogy tesz egy „marha jó” ajánlatot a fővárosnak: fogadják el a vármegye- és országbérleteket a fővárosi tömegközlekedési járatokon, cserébe az állam ugyanezt teszi a Budapest-bérlettel a maga járművein.
Lázár János: Maradhat a Budapest-bérlet, ha az összes BKK-BKV járaton elfogadják az országbérletet és a vármegyebérletetA közlekedési szakember úgy látja, a korábbi konstrukció jó volt, azt kellett volna meghosszabbítani, mindkét félre nézve szégyen, hogy lejárt a korábbi megállapodás, s most egymásra mutogatnak. Azt hangoztatta, Lázár Jánosnak és munkatársainak a folyamatos Budapest-ellenes hangulatkeltés helyett a megállapodásra kellene törekedni. Kifejtette, hogy a miniszter mai ajánlata ebben a formában értékelhetetlen, hisz minden közös bérlet működésének kulcsa a jegybevételek felosztási rendje.
Rendkívüli közgyűlést akar a VEKE a Budapest-bérlet korlátozása miatt, Lázár Jánost visszaküldte a balettbe ugrálniAzt nyilván senki nem gondolhatja komolyan, hogy a vármegyebérlet úgy legyen érvényes a négyes metrón és a körúti villamoson, hogy a BKK egy forintot se lát a vármegyebérlet MÁV által beszedett bevételeiből. Nyilván fordítva sem mehet, hogy a Budapest-bérlet bevételeiből nem kap a MÁV-Volán - magyarázta, hozzáfűzve, hogy ez eddig is működött, ameddig le nem járt a korábbi szerződés.
Úgy tűnt, 2024-ben is lehet használni a Budapest-bérleteket a fővárosi vonatokon és Volánbusz-járatokon, aztán Lázár János tárcája szólt, hogy nem kell örülni annyira„Budapest közlekedése ismét a két politikai oldal pártpolitikai játszmájának áldozata, a felek a megoldáskeresés és a higgadt szakmai munka helyett egymásnak üzengetnek. Ezt be kell fejezni. A mai sajtótájékoztató után sem tudok mást mondani, mint eddig: Karácsony Gergely és Lázár János üljenek tárgyalóasztalhoz és állapodjanak meg!”
- fogalmazott Vitézy Dávid.
A helyközi bérletek megszűnésével kapcsolatban kifejtette, hogy akik 5 kilométeres távon utaznak, azoknak az eddigi 5940 forint helyett 9450 forint lesz a havi bérlet, ami 59%-os áremelés. Márpedig ilyenek sokan vannak: a nagyvárosokkal közvetlenül szomszédos agglomerációs településeken lakók, akik ilyen kis távon ingáznak. Éppen ezért arra kéri a tárcavezetőt, hogy gondolja át és vonja vissza ezt az intézkedést.
Átmeneti megállapodást kötött a BKK, a Volánbusz és a MÁV-HÉV, január 1. után is marad a Budapest-bérlet