Kubatov Gábor;Lázár János;Fradi;Rogán Antal;Mahart PassNave Személyhajózási Kft.;

- Elveszik Lázár János minisztériumától azt az állami céget, amely az ő utasítására mondta fel a szponzorációs szerződést az FTC-vel

Egyelőre nem tudni, hogy Kubatov Gábor áll-e emögött.

A Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium helyett a jövőben a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. alá fog tartozni a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft., amely megvonta a korábbi szponzorációs támogatást a Ferencváros női kézilabda-csapatától - írja a hvg.hu egy kormányzati rendelettervezet nyomán.

Amint arról korábban lapunk is beszámolt, januárban némi fideszes belső ellentét kerekedett az ügyből: Kubatov Gábor, az FTC elnöke és a Fidesz alelnöke a szponzorációs szerződés felmondása miatt kíméletlenül nekirontott a Mahart-Passnave Kft. vezetőjének, Bényi Szabolcsnak, aki szerinte „mit sem sejt a nemzeti érzésekről, sem a sport oktatásban betöltött fontos szerepéről. Torkig vagyok az ilyenfajta módszerekkel és emberekkel” - tette hozzá.

Csak ezután derült ki, hogy Kubatov Gábor célt tévesztett, igazából Lázár Jánosnak kellett volna ugrania, ugyanis az Építési és Közlekedési Minisztérium  volt az, amelyik gyakorolja a tulajdonosi jogokat a cég felett, és amelyik minden háttérintézménynél és vállalatnál elrendelte a szponzorációs szerződések felmondását, illetve megtiltotta új támogatási együttműködések megkötését. A közösségi közlekedést biztosító cégek forráshiányos helyzetében az ilyen típusú támogatások folyósítása nem időszerű, a miniszteri döntés értelmében felszabaduló forrásokat az érintett cégeknek szolgáltatásaik minőségének javítására és munkavállalóik bérnövelésére kell fordítaniuk” - írta annak idején az építési és közlekedési tárca.

A Mahart 176,5 millió forintos szponzorációs támogatást adott az FTC-nek az elmúlt 9 évben. Az ügyben Kubatov Gábor fenyegetőzései ellenére nem indult per, mindenesetre a rendelettervezet szerint a Mahart-Passnave tulajdonosi joggyakorlója a továbbiakban a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. lesz, amelyet Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter tárcája felügyel.

PONTOSÍTÁS

Lapszemlénk első változatában tévesen az szerepelt, hogy az MTÜ Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodához kerül, hiszen 2024 januárja óta az MTÜ tulajdonosi jogait a Nagy Márton fémjelezte Nemzetgazdasági Minisztérium gyakorolja. Erről önálló cikkben is megemlékeztünk, az Építési és Közlekedési Minisztériumtól pedig kaptunk egy közleményt, amely cáfolja, hogy a váltás összefüggésben állna azzal, hogy a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft. Lázár János építési és közlekedési miniszter utasításának megfelelően a közelmúltban megszüntette valamennyi sportszponzorációs szerződését. „A valóság ezzel szemben az, hogy az államigazgatás működési rendjének megfelelően az egyes cégek az általuk végzett feladatokat felügyelő és irányító minisztériumok alá kerülnek. Ennek megfelelően az alapvetően turisztikai tevékenységet végző a Mahart-Passnave Személyhajózási Kft. az Építési és Közlekedési Minisztériumtól a szakterületet és a Magyar Turisztikai Ügynökséget felügyelő Nemzetgazdasági Minisztériumhoz kerül, míg ugyanezen intézkedés keretében az eddig a Nemzetgazdasági Minisztérium által felügyelt ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz kerül” – hangzik az ÉKM közleménye.

Egy éve az OLAF fizettetett volna vissza a településsel a hárommilliárd forint EU- és állami támogatást, három éve a Közbeszerzési Döntőbizottság szabott ki pénzbírságot, a NAV nyomozói most értek a Tátika-ügyben érintettek nyomába.