Budapest 2008 után újra elnyerte az Európai Bizottság díját a tavalyi Európai Mobilitási Hét keretében megvalósult programokért és fejlesztésekért – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A lapunkhoz is eljuttatott közlemény szerint a brüsszeli díjátadón a szakmai zsűri méltatta a főváros erőfeszítéseit a közlekedésbiztonság növeléséért, a kerékpározók és a gyalogosok előtt megnyitott terek kiterjesztéséért, valamint az energiahatékony közlekedési eszközök népszerűsítéséért.
Az Európai Bizottság által évente meghirdetett Mobilitási Hét célja népszerűbbé és elérhetőbbé tenni a fenntartható közlekedést. Tavaly szeptember 16. és 22. között 21 európai ország 64 városa tartott, közülük választották legjobbnak a főváros és a BKK közös szervezésében létrejött eseményt. A díj egyben az elmúlt időszakban lezajlott fejlesztések elismerése is.
A közlemény szerint a program idején Budapesten rendkívül látogatott volt a BKK közreműködésével szervezett autómentes hétvége, valamint a hétköznap megtartott európai autómentes nap, melyen Karácsony Gergely főpolgármester bemutatta a pesti alsó rakpart emberbarát és zöld megújításának terveit.
A Deák tér a mi Rómánk, Budapesten szinte minden út a város szívén át vezet– A tavaly szeptemberi események a korábbiaknál több embert szólítottak meg, a kampány ideje alatt átadott fejlesztések pedig elsősorban a külsőbb kerületekben gyalog és kerékpárral közlekedők biztonságát szolgálták. A rendezvények mellett a főváros a Budapest Közút kivitelezésében 9 kilométeren táblázott ki forgalomcsillapított kerékpárosbarát útvonalakat az Örs vezér tere, Csömör, Sashalom és a Szilaspatak, valamint Rákosmente irányába. 800 méter hosszan nyitott kerékpársávval tették biztonságosabbá a Római partra vezető Gázgyár utcát, valamint új gyalogátkelőt építettek a Zugligeti és a Zalai út kereszteződésében, egy bölcsőde közvetlen közelében – sorolta a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK szerint az Európai Mobilitási Hét díjának ismételt elnyeréséhez a következő fejlesztések járultak hozzá:
új járművek érkeztek, valamint érkeznek a következő években a városba: 51 modern CAF villamos, 150 autóbusz, köztük elektromosak, és bővült a már meglévő trolibuszflotta, valamint több helyszínen megújult a közlekedési infrastruktúra.
fejlődött a BudapestGO, az applikáció megkönnyítette az utazástervezést és a jegyvásárlást, ami jelentős lépés a digitalizáció és az utasok kényelmének növelése felé.
a Lánchíd felújítása után, a budapestiek véleménye alapján megváltozott forgalmi rend hozzájárul a közösségi közlekedés, a kerékpározás és egyéb mikromobilitási módok előnyben részesítéséhez.
a város számos pontján új gyalogátkelőhelyek és kerékpársávok létesültek, jelentős mértékben növelve ezzel a közlekedésbiztonságot és elősegítve a kerékpározás népszerűségének növekedését.
a MOL Bubi szolgáltatás bővítése, valamint az új MOL Bubi állomások és a kerékpárok számának növelése hozzájárul a kerékpározás szezonfüggetlenné tételéhez és a városi mobilitás sokszínűségének gazdagításához.
az infrastruktúra-fejlesztések mellett a Budapesti Mobilitási Terv felülvizsgálata és a közlekedésbiztonsági stratégia elfogadása is elősegíti a fővárosi közlekedés fenntarthatóbbá és élhetőbbé válását.