Százszor annyit költött a Fidesz a kampány első hetében a Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK – hangzott el az RTL Híradóban.
A csatorna gyűjtése szerint április 19. és április 25. között
a Fidesz 24 467 207 forintot,
a Momentum Mozgalom 259 792 forintot,
míg a Demokratikus Koalíció 27 748 forintot
fordított saját oldalának a hirdetéseire a közösségi médiában. A jelölteknél is hasonló a különbség.
Ugyanebben az időszakban a Fidesz csaknem 12,5 millió forinttal támogatta a főpolgármesteri tisztségért induló Szentkirályi Alexandra posztjait, és Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseire is elköltött közel 5,5 millió forintot. A DK eközben két EP-képviselője, Molnár Csaba és Dobrev Klára posztjait összesen 1 400 000 forintért hirdette.
Az egyenlőtlenséget növeli, hogy a Fidesz üzeneteit közvetítő Megafon 46,5 millió forintot költött egy hét alatt a posztjai hirdetéseire.
Egy hónap alatt 200 milliót tapsolt el Facebook-hirdetésekre a Megafon, ennél többet csak a 2022-es választást megelőző hetekben költöttNem sajnálta a százmilliókat a Megafon a lejárató Facebook-hirdetésekre, többet költött, mint a szlovák politikai erők együttvéve