Lázár János újabb hadüzenetet küldött Budapestnek - jelentette ki az LMP támogatásával induló főpolgármester-jelölt.
Vitézy Dávid ebben arra reagált, hogy az építési és közlekedési miniszter egy keddi debreceni televíziós nyilatkozatában azt mondta, szeretné, ha a városban épülne meg az új Közlekedési Múzeum. A fideszes politikus szerint – írta a Dehir – az Orbán-kormány első olvasatban meg tárgyal is a költözésről, amelyet
egy 150 milliárd forintos beruházásként képzelnek el valahol a BMW-gyár közelében. C
Céljuk, hogy bemutassák, mit jelent ma autóval járni, és emellé milyen perspektívát ad a tömegközlekedés. – Szeretnénk egy kifejezetten modern épületet felépíteni az autópálya mellé, ennek vizsgáljuk most a lehetőségeit – tette hozzá Lázár János.
Ehhez képest a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője úgy látja, a Közlekedési Múzeum ideális helyen van Kőbányán. „Nem tudom, mi motiválhatja Lázár Jánost ebben a nyilvánvaló károkozásban: kell valakinek ez az értékes kőbányai telek és le akarja rombolni az ipari műemléket jelentő Északi Járműjavítót? Tetszelegni a vidéki kijáróember szerepben? Vagy egyszerűen csak ennyire utálja Budapestet?” - sorolta kérdéseit, majd megadta rá maga válaszát: nem tudja és valójában nem is érdekli.
Még drágább az új közlekedési múzeum: csak a tervezés elvisz majdnem 8 milliárd forintotNyomatékosította, hogy a Közlekedési Múzeumnak Budapesten van a helye. A magyar közlekedéstörténet finoman szólva sem a debreceni akkumulátorgyárral kezdődik - bökött oda. Egyúttal furcsa egybeesésnek és figyelemre méltónak nevezte, hogy az új múzeum terveit két ember kritizálta: Lázár János és Karácsony Gergely. „A jelenlegi főpolgármester ahelyett, hogy küzdene a múzeum Budapesten tartásáért, a pártpolitikai logikán inkább elárulja a budapestiek érdekeit. Hiszen amikor a múzeum terveit pusztán azért bírálja, mert azokat a vezetésemmel dolgozták ki, igazából ő maga szolgáltatja az alapot Lázár János Budapest-ellenes politikájához. Hasonló ez ahhoz, amit a főváros által akadályozott vasúti fejlesztések vagy épp a Galvani híd esetén láthattunk” - magyarázta Vitézy Dávid.
Posztját azal zárta, hogy a fővárosiak érdeke az lenne, ha a kormány Kőbányán építeni meg az új Közlekedési Múzeumot a korábbi évek munkájával elkészült tervek alapján. Megjegyezte, bármelyik intézmény kiváló vidéki testvérmúzeumot tud létrehozni Debrecenben, ha ez a szándék, de a legfontosabb magyar múzeumoknak az ország fővárosában, Budapesten van a helye.
Lapunk egyébként már 2022 végén arról írt, hogy az Orbán-kormány fontolgatja a közlekedési múzeum Debrecenbe költöztetését.
Újra Budapest veszít, vidékre költöztethetik a közlekedési múzeumot isKözlekedési Múzeum: tárlat és helyszín nincs, és most főigazgató is kellene