Kína;Szeged;autógyártás;gigaberuházások;BYD;

Kisgömböcként hízik a BYD-terület

- Nem volt elég Szegeden 300 hektár magyar föld a kínai BYD-nek, épülhet az ismert összeszerelő üzemek legnagyobbika

A tervek szerint 90 hektár beépítésére már megvan az engedélye a kínai elektromosautó-gyártónak, most a szegedi főtér területének több mint kétszeresén, 10 hektáron húzna fel egy csarnokot.

Lépésről lépésre, tégláról téglára bővíti és építi fel szegedi elektromosautó-gyártó birodalmát a kínai BYD annak ellenére, hogy az autóipar gondokkal küszködik, sőt, a hazánkban nemrég kiépült akkumulátorgyárak is elbocsátásokra kényszerültek – derült ki a Szegeder vasárnapi cikkéből. Mint nemrég a Népszava megírta, akkugyár nem kell, de a beruházás egyáltalán nem lassul, sőt, június elején újabb, tíz hektáros összeszerelő csarnok alapozására, az eredetileg tervezettnek csaknem a duplájára kértek engedélyt.

A lap szerint a 300 hektáros ipari park Picktől vásárolt részén fokozatosan kért a kínai óriásvállalat alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földek ekkorra már át lettek adva számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a beépítésre szánt 90 hektáron.

Az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárjához képest a BYD új csarnoka több mint kétszer akkora lesz” – írta a Szegeder az építésügyi hatóság elektronikus dokumentációs rendszerének adatai nyomán. 

A hatalmas gyárépület mellett valamivel kisebb területen épül majd meg egy festőüzem és egy lökhárítógyártó-üzem, valamint az üzemeket összekötő épület is, és az eredeti tervekhez képest a kínai autógyártó birodalma még közelebb kerülhet a lakott területekhez. A cikk szerint a szegedi közgyűlés korábbi döntése alapján a közeli lakótelep gyár felőli végéhez, az M43-as autópálya mentén mesterségesen telepített „erdővel” védenék az itt élőket, többnyire az építkezések miatt kivágott fákat pótolva.

„Eljött a pillanat, hogy ne az inflációval, inkább a gazdasági hanyatlás megelőzésével foglalkozzanak a pénzügyek irányítói. Igen, azt gondolom a Fednek csökkenteni kéne a kamatokat, mégpedig minél előbb” – figyelmeztetett Paul Krugman Nobel díjas közgazdász professzor.