Lépésről lépésre, tégláról téglára bővíti és építi fel szegedi elektromosautó-gyártó birodalmát a kínai BYD annak ellenére, hogy az autóipar gondokkal küszködik, sőt, a hazánkban nemrég kiépült akkumulátorgyárak is elbocsátásokra kényszerültek – derült ki a Szegeder vasárnapi cikkéből. Mint nemrég a Népszava megírta, akkugyár nem kell, de a beruházás egyáltalán nem lassul, sőt, június elején újabb, tíz hektáros összeszerelő csarnok alapozására, az eredetileg tervezettnek csaknem a duplájára kértek engedélyt.
A lap szerint a 300 hektáros ipari park Picktől vásárolt részén fokozatosan kért a kínai óriásvállalat alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földek ekkorra már át lettek adva számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a beépítésre szánt 90 hektáron.
Dél-Magyarország fellélegezhet, nem kell akkugyárnak épülnie a BYD szegedi autógyára miattAz építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárjához képest a BYD új csarnoka több mint kétszer akkora lesz” – írta a Szegeder az építésügyi hatóság elektronikus dokumentációs rendszerének adatai nyomán.
Már most túl sok az autógyár Magyarországon, az Orbán-kormány lépései nagy veszélyeket rejtegetnek„Szeged nem akar, és nem is tudna nyerészkedni a BYD-telkek kisajátításán”A hatalmas gyárépület mellett valamivel kisebb területen épül majd meg egy festőüzem és egy lökhárítógyártó-üzem, valamint az üzemeket összekötő épület is, és az eredeti tervekhez képest a kínai autógyártó birodalma még közelebb kerülhet a lakott területekhez. A cikk szerint a szegedi közgyűlés korábbi döntése alapján a közeli lakótelep gyár felőli végéhez, az M43-as autópálya mentén mesterségesen telepített „erdővel” védenék az itt élőket, többnyire az építkezések miatt kivágott fákat pótolva.
Szijjártó Péter szerint autógyártó-nagyhatalom leszünk néhány éven belül Érzéki csalódás, hogy jelentőségünk van Kína aszámára, de most jönnek a távol-keleti gyárak