;

MÁV;Lázár János;Vitézy Dávid;vonatbaleset;

- Lázár visszaszólt Vitézynek, tovább forrnak az indulatok a Keleti pályaudvarnál történtek miatt

Az építési és közlekedési miniszter a valóságról hírt adó sajtót is pánkikkeltéssel és uszítással vádolta meg, az egykori államtitkárt pedig ártónak titulálta. A volt főpolgármester-jelölt szerint viszont a tárcavezető sorozatos rossz döntései vezettek a MÁV-nál kialakult állapotokhoz.

Működik a Keleti pályaudvar – jelentette ki nem sokkal kedd délelőtt Lázár János a Facebook-oldalán, miután a Keleti pályaudvarnál történt vonatbalesetet követően másfél napig meg sem szólalt a szinte az egész országot érintő közlekedési káoszban. Amint arról mi is beszámoltunk, vasárnap este a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija kisiklott a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. Személyi sérülés nem történt, de a pályaudvar azóta nem indított és nem fogadott vonatokat.

– A MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés, és napközben a többi vonatszakaszokon is helyreáll – írta büszkén a miniszter, aki a vasutasoknak és a szerinte „korrekt” médiatermékeknek kinyilvánított köszönete és elismerése után kitért „azokra az orgánumokra” amelyek szerinte  néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották. Majd rátért azt őt éppen a vasárnap történtek tükrében (is) lemondásra felszólító Vitézy Dávidra: „Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot.”

Lázár János mindenre hivatkozott a Keleti pályaudcarnál történt vonatbaleset okait keresve, emlegetve a már kormány által sem hangoztatott „szankciós inflációt” és az elmúlt 30 év mulasztásait. – Ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több. Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet. Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt – szúrt oda a volt közlekedési álamtitkárnak a fideszes politikus.

Vitézy Dávid megválasztott fővárosi képviselő, a Fidesz által is támogatott főpolgármester-jelölt ugyancsak a Facebookon válaszolt: „Miniszter úr, nagyon kevésen múlt, hogy vasárnap a Keleti pályaudvaron »csak» egy kisiklás, és nem tömeges sérüléssel járó baleset történt, ezt a MÁV sem tagadta tegnap. Minden vasutast köszönet illet, aki ezt a rendszert életben tartja, a helyreállítást elvégezte, és kitart a vasút mellett, s különösen a mozdonyvezetőt, aki vészfékezéssel el tudta kerülni az ütközést.”

– Tény, hogy cinikus megjegyzésekkel te magad állítottad le pont az érintett vonalszakasz fejlesztését két éve, a bizonyítékok nyilvánosak. Ezek után azért még téged ismerve is meglepő, hogy megint csak támadsz reakcióként. A másfél napnyi hallgatás után megírt posztodban egyszerre próbálsz a vasutasok, a meleg időjárás, a velem való vitád, a pártod és még ki tudja ki mindenki mögé bújni, csak hogy a miniszteri felelősségedről ne ejts egy árva szót se – fűzte hozzá az egykori államtitkár. 

Vitézy a magyarországi vasút romló állapota miatt Lázár fejére olvasta a szerinte sorozatos rossz döntéseket: „Leállítottad az összes kiemelt fontosságú vasúti nagyberuházást, visszavontad az összes vasúti járműbeszerzést, és helyette egy új sem indult, szétverted a vasútfejlesztés teljes hazai intézményrendszerét, megszűnt a NIF és a BFK is, a szakemberek túlnyomó többségét vagy kirúgtad vagy maguktól távoztak.” Vitézy Dávid Lázár János hibájaként rótta fel a központosított beszerzéseket, hogy az üzemeltetők a legalapvetőbb alkatrészeket se tudják már önállóan beszerezni, a MÁV a Volánbusz és a HÉV kaotikus szervezeti átalakítását, a bezárt tíz vidéki regionális vasútvonalat, és a tarifák átalakítása miatt kieső sok tízmilliárd forint, nem pótolt, a karbantartástól elvont bevételt is.

Kiemelte, hogy az állami cenzúra hatása még mindig tart: sok intézmény nem merte idén befogadni az évről-évre, a világ számos nagyvárosában bemutatott kiállítást.