A kormány álláspontja egyértelmű: a hazai munkahelyeket vendégmunkások csak akkor tölhetik be, ha azokra nincs magyar ember - közölte a küólgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, az Országgyűlés szakbizottságában az MTI beszámolója szerint.
Szijjártó Péter egy képviselői kérdésre reagálva azt mondta, tényszerűen nem igaz, hogy a hazánkban dolgozó külföldiek a magyaroktól vennék el a munkalehetőségeket. Magyarországon ma 128 ezer harmadik országból érkezett foglalkoztatott dolgozik. Magyarországon ma 71 ezer üres álláshely van, amit nem sikerül betölteni - fogalmazott, megjegyezve, hogy egyértelmű a kormányzat álláspontja: a magyarországi munkahelyeket vendégmunkások csak akkor tölhetik be, ha nincs rájuk magyar ember. Egyben jelezte, kizárólag akkor kaphat egy cég állami támogatást a beruházásához, ha többségében magyar embereket foglalkoztat, és minden álláshelyet először magyarokkal próbál feltölteni.
Szigorít a vendégmunkások foglalkoztatásán az Orbán-kormány„Az elmúlt időszakban több olyan helyzet előállt, hogy ha egy vállalat kapacitásainak bővítésénél nem sikerült volna vendégmunkásokkal feltölteni a magyar emberek által nem feltöltött munkahelyeket, akkor az egész vállalat elköltözött volna Magyarországról, több ezer magyar ember munkahelyét veszélyeztetve” . magyarázta. Kitért arra is, hogy Magyarországon a vendégmunkások aránya a foglalkoztatottak teljes számához képest 2,6 százalék, ez Szlovákiában 3,8 százalék, Lengyelországban 6,4 százalék, Csehországban pedig 17 százalék. Tehát a visegrádi országok közt a legalacsonyabb aránya a vendégmunkásoknak Magyarországon van - mondta Szijjártó Péter, aki szólt arról is, hogy a nemzetgazdasági stratégia nem kizárólag erre épül, az ugyanis helytelen lenne.
Kormányülésen szólt be Nagy Márton Szijjártó Péternek, amiért ennyire ráálltunk az akkumulátorgyártásraAz elektromos autók irénti kereslet visszaesését azzal magyarázta, hogy az „ilyen nagy technológiai átalakulások nem úgy történnek, hogy puff, egyszer csak létrejöttek, aztán jó napot kívánok, hanem ciklikusan történik az átállás. Az elején mindig van egy nagy lendületvétel, utána van egy kis visszaesés, majd pedig jön a tömeges adaptáció. Azt hiszem, hogy így végig lehet követni az összes nagy technológiai átalakulást a világban. Így van ez az elektromos autózásra történő átállással is”.
„Vannak huplik” - Nagy Márton is megszólalt az iváncsai akkumulátorgyár leállásáról „Egy energiaszegény ország miért akar energiafaló akkumulátor-nagyhatalommá válni, miközben a magyar adófizetők pénzéből ázsiai vendégmunkásoknak teremt munkahelyeket?”