MÁV;vonatközlekedés;felsővezeték;Hegyi Zsolt;

- Amit a jelenlegi keretek közt meg lehetett tenni, azt megtettük – Reagált a MÁV-vezér a tegnapi káoszra

„Tudom, hogy mindenki sokat várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál. De az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája áll” – szögezte le Hegyi Zsolt. Hozzátette, felgyorsítják és kibővítik az Országos Haváriaközpont tervét.

„Lehetünk-e elégedettek azzal, ami tegnap történt? A válasz egyértelműen nem. Azért nem, mert gyorsabb, pontosabb és szakszerűbb mindig lehet, és annak is kell lennie. Tegnap – amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni – azt megtettük” – jelentette ki Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója egy szombati, a Facebook-oldalán közzétett videójában.

Hozzátette, azért, hogy minden ilyen helyzet kezelése gyorsabb, pontosabb és előrelátóbb legyen felgyorsítják és kibővítik az Országos Haváriaközpont tervét, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, országos lefedettséggel és a vasúti és az autóbuszos közlekedésre egyaránt érvényes hatással működjön. „A tervezett változások a tegnapi kellemetlenségeken már nem segítenek, de azt szeretnénk, ha január elsejétől a krízishelyzetben is megbízhatóbbá váló tömegközlekedésről szólnának a hírek” – közölte.

Hegyi Zsolt a videóban felidézte, tegnap délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami gyakorlatilag Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól.

„Sem Győr felé, sem Székesfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a közlekedés. Mindez péntek délután, akkor, amikor a legtöbben szeretnének utazni. Ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az”

– állapította meg. Majd kiemelte, ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani. Összegzése szerint

  • minden autóbusz, ami elérhető volt, pótlóbuszként közlekedett Kelenföld térségében. Volt vonat, amit egyszerre 10 busszal pótoltak.

  • a Volánbusz gyakorlatilag megkettőzte a saját járatainak a számát, hiszen sokan távolsági busszal indultak el a Dunántúlra a vasúti közlekedésről szóló hírek miatt.

„Az autóbuszos és a vasúti közlekedés együttműködése egy kicsit felvillantotta azt a jövőképet, amit az integrációtól várunk január után. Tudom, hogy mindenki sokat várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál. De az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája áll” – mondta a MÁV vezérigazgatója.

Mint arról lapunk is beszámolt, pénteken a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon is jelentős késésekre, rövidebb szakaszon közlekedő járatokra kellett számítani, miután Budapest-Kelenföld állomásnál megsérült a felsővezeték. A hóhelyzet miatt reggel kialakult közlekedési káosz, majd az online jegyvásárlási rendszer ismételt összeomlása után egy nap alatt ez már harmadik „csapás” volt a hazai vonatközlekedésre. A MÁV szombat hajnalban közölte, hogy 3:15-kor befejezték a felsővezeték végleges helyreállítását és valamennyi vágányt átadták a vonatforgalom részére. Ma reggel többek között meghibásodott mozdonyok okoztak káoszt a vonatközlekedésben.

„November 29. és december 21. között megrendezzük még egyszer, hogy legyen mit enniük az éhező gyerekeknek, akik csak tőlünk kapnak” – áll a MikulásGyár Facebook-oldalán.