Furcsa érveléssel állt elő Lázár János építési és közlekedési miniszter a parlamentben az Infostart beszámolója szerint, amikor is a mihazánkos Szabadi István a MÁV problémáiról kérdezte.
A Mi Hazánk képviselője szóvá tette, hogy a MÁV vonalain állandóak a késések és a járatkimaradások, a vagonokban nincs klíma, vonatok siklanak ki és mellékvonalakat zárnak be. A rossz munkakörülmények és az alulfizetettség miatt óriási a létszámhiány. A sok túlóra miatt az alkalmazottak fáradtak, azonnali bérrendezés kéne, amit Szabadi szerint az érdemtelenül kiosztott vezetői prémiumokból lehetne előteremteni.
Lázár János, ahol csak megfordul, százmilliárdokat ígér vasútfejlesztésreLázár János válaszában azt mondta, jelen pillanatban a szervezeti struktúrában az üres álláshelyek száma 1 százalék, ami egy ekkora vállalatnál, amely Magyarország legnagyobb munkaadója, abszolút elfogadható. A vasúttársaság ma több mint 50 ezer embert foglalkoztat - közölte a miniszter, majd a következőképpen folytatta érvelését:
„Trianon nélkül egyébként miénk volna Európa egyik legmodernebb vasúthálózata, ám az elmúlt száz évben soha nem rendelkezett az ország akkora anyagi erőforrással, hogy újjáépítse ezt a körvasutat is tartalmazó rendszert.”
Szabadi István azt is szorgalmazta, hogy hozzanak létre külön biztonsági szolgálatot a vasútra, egyes vonalakon ugyanis beilleszkedni képtelen bűnözők tartják rettegésben az utasokat. Ráadásul a létszámhiány miatt pont az ilyen járatokon vezetik be a kalauz nélküli közlekedést, ami rossz irány - hangsúlyozta a Mi Hazánk képviselője. Lázár János válaszában a MÁV-tól kért jelentésre hivatkozva tagadta, hogy bármiféle probléma adódott volna a kalauz nélküli közlekedéssel összefüggésben. Szerinte utasokat érintő atrocitás nem történt, a kalauz nélküli menetmód pedig várhatóan be fog válni, de ez nem jelenti azt, hogy a végsőkig ragaszkodnának ehhez a megoldáshoz.
Lázár János üzent az édesanyját emlegető Hadházy Ákosnak