Csoportos leépítés keretében kirúgják a főváros városmarketinges cégének, a Budapest Brandnek 31 munkavállalóját, ami majdnem az összes olyan munkatársat jelenti, akik a fővárosiak által érzékelhető tevékenységet – események, fesztiválok, rendezvények szervezése – végzett – írta a 444, hozzátéve, lényegében csak a cég fő bevételi forrását jelentő Budapest Kártya körüli feladatokat végző turisztikai részleg és a back office marad, a lényegi területeken 1-1 vezető kivételével a legtöbben „lapátra kerülnek”. Úgy tudják, a leépítést Faix Csaba vezérigazgató rendelte el, kényszerből, a főváros 2025-ös költségvetésének elfogadásakor ugyanis megvonták a Budapest Brandnek eredetileg beleírt 475 milliós támogatást.
– Ez olyan összeg volt, amit a cég valójában már tavaly, 2024-ben elköltött, átcsúsztatva idén fizették volna ki nekik. A 444 úgy tudja, a BBB eredménytartalékában van annyi pénz, hogy a 475 milliót kifizessék, de ezek után már nem tudnák az eddigi módon működtetni a céget, ezért kellett kirúgni az embereket. A 475 millió megvonása részben Vitézy Dávid, a Podmaniczky-frakció vezetőjének követelésére történt, aki ehhez kötötte azt, hogy az általa vezetett Podmaniczky-frakció 3 tagja megszavazza a fővárosi költségvetést. De volt olyan, Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy által közösen beterjesztett módosító is, ami 100 milliót vont meg a BB-től, vagyis a brandcég támogatásának megvonásában a főpolgármester is benne volt – írja lap.
Megszavazták Budapest költségvetését, váratlan fordulatként ismét a Fővárosi Közgyűlés napirendjére került az szmszKarácsony gergely azt mondta a 444-nek, hogy a Budapest Brand a „költségvetési alku áldozata lett”. A portál szerint Vitézy korábban többször támadta a Budapest Brandet, és már a közgyűlés első ülésén amellett kardoskodott, hogy jelentősen vágják vissza a támogatását. Vitézy akkor arról beszélt, hogy Karácsony Gergely személyes imidzs-kampánycégeként tekint a Budapest Brandre. A cégnél ezt visszautasítják, mondván, a tevékenységük maximum annyiban segítette Karácsonyt, hogy bármilyen sikeres fővárosi rendezvény értelemszerűen jó fényt vet az aktuális városvezetőre. Az érintettek szerint a munkájuk értékmérője, hogy tavaly 8 marketingszakmai díjat nyertek különféle fővárosi kampányokkal és eseményekkel Vitézy és Karácsony eszerint végül megegyeztek a kérdésben. Vitézy azt mondta, egyetért a pénzmegvonással, de ez nem az ő feltétele volt, hanem közös elhatározás. Bár szerinte is szükség van városmarketingre, de Budapest „kevesebbet költött útfelújításra már, mint a Brandre az utóbbi években”.
Faix Csaba vezérigazgató csütörtökön hosszú Facebook-bejegyzésben taglalta a történteket, és leszögezte: „Én addig maradok, amíg a folyamatban lévő projektek valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik illetve lezárul a csoportos létszámleépítés. Mindenkinek köszönöm, hogy részt vett ebben az utazásban velem!” Ezze megerősítette a kirúgásokat. Az ügyben csütörtök estig sem Karácsony Gergely, sem Vitézy Dávid nem reagált az eseményekre.
Szállodabővítésekben, hatékonyabb digitális marketingben, konferenciaturizmusban látják a fővárosi turizmus jövőjét a szakemberekFidesz-közeli rendezvényszervező cég járt jól a „térnyeréssel” a tavaszi vásáron is