Az elmúlt harmincöt évben a miskolciak az erőfeszítéseiknek köszönhetően nagyon komoly eredményeket értek el, a város ma már magában hordozza az egyetemmel, a közösséggel és a térséggel együtt a régió felzárkózási esélyeit – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter szerdán Miskolcon, miután találkozott a város vezetőivel.
A tanácskozást követő sajtótájékoztatón az MTI tudósítása szerint Lázár úgy fogalmazott, érdemes Miskolcba pénzt fektetni és érdemes a várost „helyzetbe hozni”, amelyre méltó és alkalmas minden miskolci és vármegyei polgár. Azt mondta, az új miskolci polgármester feladata, hogy rendet tegyen a városban, a közbiztonság, a rendezettség a legfontosabb kérdések között van.
A miniszter kiemelte, Miskolcon rendre van szükség az utcákon, a közterületen és a hétköznapi együttélésben, ezért
a kormány támogat minden olyan törekvést, amely a városi rendészet, a közterület-felügyelet megerősítéséről, valamint az úgynevezett járatseriff-rendszer kiépítéséről, vagyis a buszokon és a villamosokon alkalmazott rendészek alkalmazásáról szól.
Szerinte Tóth-Szántai József (Pont Mi Egyesület - Fidesz-KDNP) egy olyan önkormányzat polgármestere lett, ahol a „dolgok nincsenek rendben”, és a város komoly pénzügyi nehézségekkel küzd, ami részben a helyi tömegközlekedéssel, részben a város gazdasági helyzetével, likviditásával van összefüggésben.
Kiemelte, hogy az év első negyedévében – akár a kormánnyal közösen – rendezni kell a tömegközlekedés és a város pénzügyi helyzetét. Hozzátette, a kormány segíteni fog abban, hogy a város „talpon maradjon” az előtte álló hónapokban, években.
Lázár János arról is beszélt, hogy
a kormányzat kész megtárgyalni a polgármester Bükk városa programját és azt hajlandó hozzácsatolni a Magyarország jövője szempontjából kiemelt nemzetgazdasági programok listájához.
a leégett miskolctapolcai barlangfürdőt lehetőség szerint június 30-ára beindítják, ehhez egymilliárd forintra van szükség azonnal. Ezért a kormány idei első ülésén a miniszter javasolni fogja, hogy Miskolc soron kívül megkapja ezt az összeget január 31-ig. Ez ideiglenes megoldás, jövőre és két év múlva újabb forrásokat kell a fürdőre költeni a tartós és biztos működtetés és üzemeltetés érdekében.
a kormány eddig 16 milliárd forintot csoportosított a Diósgyőri vár újjáépítésére. Ebben az évben rendezik és statikailag megóvják a tornyát, emellett dönteni kell a vár területén létrejövő háromezer négyzetméternyi közösségi, kiállító hely funkciójáról is.
elhasználódott és rossz állapotban van a miskolci úthálózat, az államnak nyolcvanöt kilométernyi útja van a város belterületén, ebből a legfontosabb nagyságrendileg tíz kilométer felújítását kell először megvalósítani. Ennek az útnak a felújítását még az idén megkezdik. Ez 3,5 milliárd forintos beruházást jelent, amely várhatóan szeptemberben kezdődik és jövő tavasszal ér véget.
az ülésen arról is megállapodtak, hogy egy, a városháza mögötti térről az Avasra induló felvonót építsenek, emellett az önkormányzatnak van egy városrehabilitációs terve is a városrészhez kapcsolódóan.
a MÁV-Volán csoport február elején húsz új elektromos autóbuszt vásárol az Ikarustól és ebből hármat Miskolcra fog irányítani. A miskolci pályaudvar egy stratégiai állomás, amelynek fejlesztéséről „nagyívű” tervet készítenek a kollégái.
fel kell újítani a miskolci vasútüzemet, meg kell csinálni a pályaudvar szolgáltató részét és az Y-hídtól 3,6 kilométer hosszan egy elkerülőutat kell építeni a pályaudvarig. Lázár János a Diósgyőri Acélművek (DAM) területének kérdésére is kitért, elmondta, a kormány abban érdekelt, hogy ott területi rehabilitáció kezdődjön.
Az aHang aktivistái szerdán egy molinóval hívták fel a figyelmet az M30-as autópálya problémáira Miskolcon. Az esemény végén sikerült személyesen is beszélniük Lázár Jánossal, aki átvette a petíciójukat, és elismerte az autópálya helyzetének sürgető fontosságát. A tárcavezetőt egy fórumra is meghívták, ahol a lakosság kérdéseire válaszolhatna, a miniszter februárra ígérte a részvételét.
Azzal kapcsolatban, hogy az M30-as már jó ideje le van zárva Szikszó és Miskolc között, Lázár azt mondta, „megspeedeltem ma az ügyet”. „A Strabag csinálta az egészet, a Strabag felelősségi körében kerül kijavításra. Nyilván ők nem megfelelő műszaki minőségben teljesítettek” – fogalmazott. Hozzátette, ez 4-5 milliárdba fog kerülni, jövő hónapban kezdik a munkát, körülbelül 9 hónapot kértek. „Megpróbáljuk minél hamarabb helyrehozni” – jelentette ki.
Elektromos hibák sorozata, trehány szerelések miatt égett le a miskolctapolcai barlangfürdőKigyulladt a Miskolctapolcai Barlangfürdő gyógyászati központjának tetőszerkezete – Videó