Délután 17 óráig 14 vonatkésésről, járatkiesésről, pótlóbuszok beállításáról vagy más alternatív közlekedési módokról tájékoztatta az utasokat a Mávinform Facebook-oldala. Történt baleset, gázolás, volt, hogy egy nemzetközi járat nem érkezett meg időben, amiről a MÁV külföldi partnere tájékoztatta a magyar vasúttársaságot. Itt most csak a hazai vasút ismerten lerobbant műszaki állapota, járműveinek, berendezéseinek a hibája, illetve az azokon végzett munkálatok miatti fennakadásokat gyűjtöttük csokorba.
A Mávinform a közlekedési csúcsforgalom kezdetén, pár perccel délután negyed öt után jelezte, hogy a Keleti pályaudvarról 15:45-kor Szolnokra induló G60-as vonat (3346) nem közlekedik járműhiba miatt, amelynek utasai a Szolnokra tartó Z60-as vonattal (3356) utazhattak, amely Rákoshegyen és Gyömrőn is megáll. Háromnegyed órával korábban Pécsről a Keleti pályaudvarra 15:14-kor induló Mecsek InterCityről (IC 803) érkezett a hír: várhatóan 40-50 perces késéssel közlekedik járműhiba miatt. Így a Pécsről Sellyére tartó utasok Szentlőrinctől kénytelenek voltak mentesítő pótlóbusszal utazni.
A koradélután sem zajlott zökkenőmentesen, mert a Keleti pályaudvarról Gyöngyösre 12:30-kor elindult Mátra InterRégió (3034) csak Hatvanig közlekedett járműhiba miatt. A Vámosgyörkre tartó utasok az Egerbe menő Agria InterRégióval (554), Gyöngyöshalászra, Kitérőgyárra, Gyöngyösre tartó utasai a következő Mátra InterRégióval utazhattak tovább, míg a Gyöngyösről 14:08-kor a Keleti pályaudvarra induló Mátra InterRégió (IR 3013) csak Hatvantól közlekedett.
Ugyancsak kritikus volt a délelőtti-reggeli időszak. A Mohácsról Villányba 11:28-kor induló vonat (38815) ugyanis nem közlekedett járműhiba miatt. A Villányból Mohácsra 12:02-kor és a Mohácsról Villányba 13:28-kor induló vonat (38824, 38825) helyett pótlóbusz közlekedett, amely a villányi vasútállomástól csaknem 40 perces késéssel indult. Újfehértó és Nyíregyháza között – kábelvágás okozta – biztosítóberendezési hiba miatt egy szakaszon csak lassabban közlekedhetnek a vonatok, és ez a folyamat estig eltart. Így a Debrecen-Nyíregyháza szakaszon közlekedő járatoknál 20-30, esetenként 30-50 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, ahogyan a Nyíregyháza, Miskolc felől a Keleti pályaudvarra továbbinduló Tokaj InterCityk esetében is. A hiba miattnégy járat egyáltalán nem közlekedett, több pedig csak részlegesen, amelyek miatt sok pótlóbuszra volt szükség volt.
Kellő elővigyázatosság a MÁV-nál: a személyvonattal egyidejűleg már rögtön pótlóbuszt is indít a vasúttársaságA kora reggeli Mávinform-közlések is borzolhatták az egyik településről egy másikra igyekvők kedélyeit. Nem sokkal hét óra után érkezett a hír, hogy a Vésztőről Gyomára 5:06 perckor elindult péntek reggeli személyvonat (37520) Dévaványa után meghibásodott. – A vonat utasait a munkatársaink átkísérik a vonat melletti buszmegállóba, ahonnan a Volán 4883-as járatával utazhatnak tovább, amely Gyoma vasútállomásra is betér. A Gyomáról 7:11-kor Vésztőre induló személyvonat (37517) nem közlekedik. Az utasok Kőrösladányig a Volán 4866-os járatával utazhatnak, amely Gyoma vasútállomásról indul, várhatóan 7:25-kor. Dévaványától ugyanaz a busz 4813-as járatként közlekedik tovább. Kőrösladánytól a gyógyszertártól 9:21-kor Debrecen felé továbbinduló 1441-es Volán járattal utazhatnak tovább – szólt a tájékoztatás. Még korábban érkezett egy jelzés arról, hogy a Szombathelyre 6:22-kor induló Pannónia InterRégió (8907) csak Szentlőrinctől közlekedik, várhatóan 50 perces késéssel. Itt okokat sem neveztek meg.
Lázár János bejelentette, bevezetik a késési biztosítás intézményét, felújítják az összes mosdót a pályaudvarokon, illetve a buszállomásokonLázár János szerint négyből három vonat pontos, a vasutat meg azért nem fejlesztették, mert azt se tudták, hogy használják-e az emberekVitézy Dávid: Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be Lázár János