Az épülő BYD-gyárban az elképzelések szerint hosszú távon 10 ezer embert foglalkoztatnak majd, mintegy 20 százalékukat mérnöki pozíciót tölt be. A munkások számára saját munkásszállókat alakítanak ki, a lakóparkok környezetében véderdőt telepítenek, valamint egy kis tavat is létrehoznak az üzem dolgozóinak. Emellett Szegeden új lakások építésére is szükség lesz a magasabb beosztású alkalmazottak elhelyezése érdekében.
Minderről – írja a Telex – Szeged polgármestere, Botka László beszélt amikor nagyvállalkozók előtt ismertette a város 2025-ös költségvetését. Közölte, hogy az elkövetkező hónapokban több ezer kínai munkás érkezik majd az új üzemcsarnokok felépítésére, számukra először ideiglenes munkásszállásokat építenek. A BYD azt akarja, hogy Szegeden már az év végén elkezdjék gyártani az elektromos autókat.
Minden idők legnagyobb magyarországi beruházása valósulhat meg Szegeden, ötmilliárd euróért építhet gyárat a kínai BYDNem volt elég Szegeden 300 hektár magyar föld a kínai BYD-nek, épülhet az ismert összeszerelő üzemek legnagyobbikaArra a kérdésre, hogy a jelenlegi alacsony szegedi munkanélküliség mellett honnan toboroznak elegendő munkaerőt, Botka László kijelentéseit ismételte meg, amely szerint a kínai cég elsősorban helyi dolgozók alkalmazásában érdekelt, de számítanak a Makó környéki és vajdasági munkavállalókra, valamint a szegedi szakképzésben és mérnökképzésben tanuló fiatalokra is.
A BYD szegedi gyárának építéséről hivatalosan 2023. december 22-én tett bejelentést Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Kiemelte, hogy ez az egyik legjelentősebb kínai befektetés Magyarországon, a cég ugyanis itt építi első európai autógyárát. A projekt összértéke 4 milliárd euró, és a gyár évente 300 ezer elektromos autó gyártására lesz képes.
Dél-Magyarország fellélegezhet, nem kell akkugyárnak épülnie a BYD szegedi autógyára miatt