Ahogy arról korábban beszámoltunk: június közepén másodjára meghirdetett vezérigazgatói pályázat a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) és Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) élére a fővárosi önkormányzat. A Bolla Tibor menesztésével, illetve Walter Katalin felmondásával megüresedő vezérigazgatói posztokra második nekifutásra 20 pályázat érkezett, a korábbi 13 jelentkezéssel szemben. Igaz, öt név mindkét listán szerepelt, lévén mindkét cég élére pályáztak.
A BKV élére 11-en pályáztak, míg a BKK vezérigazgatói posztjára 9-en. A jelöltek közül Bodor Ádám a BKK mobilitási vezérigazgató-helyettesének a pályázatát találták legjobbnak. Bodor Ádám a három fős igazgatóság egyik tagjaként jelenleg is felel a cég irányításáért, gyakorlatilag az összes hivatalos eseményen ő képviseli a céget. A BKV esetében pedig Szedlmajer László, a társaság jelenlegi autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A BKV jelenlegi vezérigazgatója nem pályázott. A bizottság személyesen hallgatta meg a jelölteket.
Érdekes arcokkal jön a közlekedési sakkjátszma, öten a BKK-t és a BKV-t is elvezetnékA két jelenlegi vezérigazgató-helyettes is indult a BKK és a BKV cégvezetői pályázatánA pályázatok és a meghallgatás eredményeként Bodor Ádám és Szedlmajer László kapta a legtöbb szavazatot az összevont bíráló bizottságtól,, de továbbra is kérdés, hogy a Fővárosi Közgyűlés szavaz-e róluk, lévén Karácsony Gergely olyan jelöltet vár, aki többséget kaphat a közgyűlésben. Ilyen arányú támogatást azonban most sem sikerült szerezniük a jelölteknek.
A Tisza fővárosi frakciója a bizottsági ülés után éles hangú közleményt adott ki, miszerint „a régi baloldal és a Fidesz” közösen akadályozta meg az új fővárosi cégvezetők kinevezését. Úgy vélik, hogy „a főváros kivéreztetett költségvetése” miatt minden korábbinál nagyobb szükség lenne a szakmai megoldásokra és a tiszta működésre, de a régi hatalmi elit szándékosan fékezi a változást”. „A mai napon az óellenzék a Fidesszel összefogva közösen akadályozta meg az új, szakmai alapon elbírált fővárosi cégvezetők kinevezését: a bíráló bizottság által kiválasztott jelöltek egyike sem kapott többséget” - írták.
Nem csak Budapest egyensúlyoz a csőd határán, több megyei jogú város is bajba került a kormányzati sarcok, a csökkenő bevételek miattA Tisza Párt az októberi alakuló ülés óta kiemelt feladatának tekinti a cégvezetőt leváltását. Az igazgatóságok feladatait azóta a Fővárosi Közgyűlés vette át, míg a felügyelőbizottsági helyeket a főpolgármesteri hivatal munkatársaival töltötték fel. Az öt legfontosabb közszolgáltató cég vezérigazgatójának személye közben egyre inkább a fővárosi politikai játszma részévé vált. Walter Katalin ezt megelégelve júniusban távozott a Budapesti Közlekedési Központ éléről.
A Tisza szavazási bojkottal elérte, hogy az általuk vezetett tulajdonosi bizottság szabhassa meg a pályázati feltételeket, illetve a Vitézy Dávid vezette városfejlesztési bizottság tagjaival kiegészülve bírálhassák el a beérkezett pályázatokat. A Tisza által összeállított első pályázati kiírás nem felelt meg a jogszabályoknak, így azt újra kellett fogalmazni. Második nekifutásra ugyan sikerült megugrani a törvényes szintet, de az továbbra is erősen kérdéses, hogy a Tisza által szorgalmazott vezetőváltás megtörténhet-e.
A Magyar Péter vezette ellenzéki párt jelentős tapasztalattal bíró, kiváló képességű profikat vár a piacinál sokkal szerényebb fizetésért, a piacinál nehezebb és sokkal bonyolultabb feltételrendszerben végzendő munkára, amelyet ráadásul folyamatos médiafigyelem kíséretében kell végezni.
Kezdődik a fővárosi cégvezetői pályázatok elbírálása, a Tisza Párt kiváló képességű profikat vár a piacinál sokkal szerényebb fizetésért
