Bretz Gábor debütált Don Quijote szerepében Párizsban. Az álmodozó lovag ezúttal tudatmódosító szerek segítségével menekül a valóság elől.
Egy apró párizsi teátrumban úgy vitték színre a Monte-Cristo grófját, ami minden irodalmi művet színpadra álmodó vágya.
A világhírű Krystian Lupa és a Genfi Színház műszaki személyzete közötti ellentétek Svájcban és Avignonban is meghiúsították Az emigránsok bemutatóját. A panaszok többek között lelki terrorról, részeges és megalázó jelenetekről szóltak. Az előadás végül Párizsban valósult meg.
A párizsi Théâtre du Soleil szakított a hagyománnyal, amikor Ariane Mnouchkine egy „külsőst”, az amerikai drámaíró és rendező Richard Nelsont bízta meg az általa írt Életünk a művészetben című darab megrendezésével. Az alkotó Párizsban válaszolt a Népszavának.
Akár komédiát, akár drámát nézünk a Comédie-Française-ben, akár aktualizál a rendezés, akár nem, Párizs patinás teátrumában az előadások összetartó ereje azonos.
Az olasz zeneszerző, Francesco Filidei korábban Giordano Brunóról írt operát, most Az árvíz címmel egy gyermektelen párról. A művet a párizsi Opéra Comique mutatta be.
Angol opera angol művészekkel: a párizsi Opéra Garnier Peter Grimes-előadása aktuálisabb, mint valaha. A rendező nem aktualizál – csak a jelenben játszat.