Harmincból tíz busz sikerült, a BKV eláll az Ikarus-szerződéstől

Publikálás dátuma
2018.07.11. 14:25
Az eddig kipróbálásra leszállított járművek is okoznak „meglepetéseket”
Fotó: magyarbusz.info
Az Ikarus Egyedi Kft. összesen 180 buszra szerződött a Volánnal és a BKV-val, de nem tudta ezeket legyártani. A kormány mégis megmentené a céget, stratégiailag kiemelt jelentőségűnek nyilvánította.
A BKV Igazgatóságának döntése alapján a BKV eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött szerződéstől – írja közleményben a BKV Zrt. Felidézték, hogy a Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. között  2017. január 16-án jött létre szerződés 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről. Ugyanebben az évben december 20-án a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházása érdekében. A 30 autóbuszból a szerződés teljesítésének határidejéig (2018. április 11.), illetve a határidőt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig összesen 10 darabot vettek át. A szerződés értelmében a BKV Zrt. a nem szerződésszerű teljesítésre tekintettel jogosult a szerződéstől való elállásra, valamint a késedelmes teljesítésre tekintettel további jogkövetkezmények (kötbér) alkalmazására. „A BKV Zrt. Igazgatóságának döntése értelmében Társaságunk az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött Modulo M168d típusú autóbuszok adásvételéről szóló szerződéstől az Ikarus Egyedi Kft. által nem teljesített rész tekintetében eláll. Megkezdjük továbbá az Ikarus Egyedi Kft.-hez csatlakozó szerződések felülvizsgálatát is, melynek eredményéhez képest fog Társaságunk a további szükséges lépések megtétele felől dönteni, hiszen a BKV nem kíván lemondani a szerződésekben biztosított jogairól, illetve azok érvényesítéséről” – olvasható a közleményben.

Megmentené a kormány

Mint a Népszava is megírta, az Ikarus Egyedi Kft. hétfőn jelentette be, hogy fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését, és helyreállítják a fizetőképességét. Arra kérte a kormányt, minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek, és vegyen részt a reorganizációs folyamatban. A kérése teljesült, és az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint szerint a stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítéssel lehetővé válhat a cég vagyonának, a felhalmozott termelőeszközöknek, készleteknek és tudásnak az egyben tartása. A Napi.hu kedden arról írt: bár az Ikarus Egyedi Kft. bejelentette, hogy csődvédelmet kér, ennek egyelőre nincs nyoma a Cégbíróságon. Ha összejön a csődvédelem, akkor annak ideje alatt a céggel kötött szerződéseket nem lehet felmondani.
Szerző
Témák
BKV Ikarus
Frissítve: 2018.07.11. 14:47

Megint gyengült a forint

Publikálás dátuma
2018.07.11. 10:15
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az árfolyam 324 fölé emelkedett.
324,25 forint körül jegyezték szerda délelőtt az eurót, szemben a kedd este 7 órai 323,67 forinttal. Az MTI korábban azt írta, az eurót szerda reggel nyolc óra előtt 324,12 forinton jegyezték. A dollár jegyzése 275,67 forintról 276,33-ra a svájci franké pedig 277,90-ről 278,53 forintra ment fel. 
Szerző
Frissítve: 2018.07.11. 10:16

A NAV majdnem lezúzta az étel- és italautómatákat

Publikálás dátuma
2018.07.11. 09:52
Forrás: Shutterstock
Totális káoszba látszik fulladni az online bekötés: a gépek leállnak, a Magyar Posta hibabejelentőjénél nem veszik fel a telefont.
Totális káoszba látszik fulladni az étel-é s italautomaták július elejei kötelező online bekötése a NAV-hoz – írja a Hvg.hu. A portál szerint az előírás már előre megtizedelte a gépeket, sok pedig akkor ment tönkre, amikor bekötötték a NAV-hoz. Több üzemeltetőt is megkerestek, ők kivétel nélkül arról számoltak be, hogy rengeteg a műszaki hiba, mióta betették az egységeket a gépekbe. Egyikük szerint a rendszer gyakorlatilag csak a legegyszerűbb, érmés vásárlás esetén működik. Csak ez a kft. naponta 10-15 hibát regisztrál, és mára az anyagi kára is jelentős lett – a cég vezetője a portálnak azt mondta, jelen állapotban a hibák miatt havi 1-1,2 millió forintos bevételkieséssel számolnak. „Ezt még tetézi, hogy a folyamatos meghibásodások miatt olyan partnerekkel is feszültté vált a kapcsolatunk, már-már a szerződésbontás határára kerültünk, akikkel 8-10 éve szerződtünk, és eddig teljesen problémamentesen dolgoztunk együtt” – fűzte hozzá.
A kormány a Magyar Postát jelölte ki felügyeleti szolgáltatónak. Ez azt jelenti, hogy az üzemeltető cégeknek a Postával kell szerződniük az online egységek beszerelésére, üzemeltetésére és szervizelésére. Egy vállalkozó azt mondta, náluk a megmaradt gépek 10 százaléka 2-3 napon belül leállt, elromlott, és a Magyar Posta telefonos hibabejelentőjén egyszer sem vette fel senki a telefont, de e-mailjeikre is ritkán érkezik válasz. A Magyar Posta erre úgy reagált, hogy a bejelentéseket az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően kezelik, a problémákat a posta weboldalán, egy űrlapon lehet jelezni. Elismerték, hogy vannak problémák az egységekkel és az automatákkal, ezt azzal magyarázták, hogy gyártótól, szoftvertől és fizetési megoldásoktól függően sokfélék az automaták, amelyekbe a felügyeleti egységeket be kellett szerelni, nem volt könnyű munka. Emiatt a Magyar Posta a tömeges telepítés befejezése után erőforrásait a hibák elhárítására összpontosítja – ígérték. A Hvg.hu azt írja, beszéltek olyan vállalkozóval is, akinek havonta durván 2,5 millió forintot kell csak az adattovábbításért fizetnie. „Nem az a bajunk, hogy lát bennünket a NAV, hanem az, hogy milyen áron” – fogalmazott egy üzemeltető.
Szerző
Témák
automata NAV