Ahogyan arról beszámoltunk, a pápalátogatás előtt a Szemlélek pontifex néven indította el kampányát. (A pontifex latin szó, amely utal a mindenkori pápára, egyben azt is jelenti, hogy „hídépítő”.) Gégény István katolikus hittanár, a keresztény portál lapigazgatója elmondása szerint abból indultak ki, hogy Magyarországon sokan nem ismerik teljes mélységében Ferenc pápa tanításait, sem azt az egyházképet, amit képvisel. A cél az volt, hogy felerősítsék a pápa hangját.
A közösségi finanszírozásból megvalósuló kampány során Budapest több pontján óriásplakátokon és citylight felületeken idéztek a pápától olyan kijelentéseket, amelyeket a háborús agresszió, a populizmus, a homoszexualitás, a médiamanipuláció, az egyház valódi küldetése témájában tett.
Plakátkampány indult Ferenc pápa idézeteivel arról, mit gondol a háborúról, a melegekről, a médiamanipulációról és a populizmusrólMesteriskola kereszténységből kezdő fideszeseknek – Percről percre Ferenc pápa látogatásának harmadik napjárólFerenc pápa: Kommunizmusból konzumizmusba került a társadalom– Úgy gondoltuk, bedobunk egy kis kavicsot a tengerbe. Minket is meglepett, hogy ez a kavics milyen nagy hullámokat vert – indokolta Gégény István a Népszavának, miért döntöttek a második felvonás mellett. Bebizonyosodott – tette hozzá –, hogy az embereket a templomok falain kívül is érdekli, mit mond Ferenc pápa. Márpedig Budapesten sok olyasmit mondott, amit meg kellene őrizni, és amit nem lenne szabad engedni, hogy különféle politikai erők értelmezésének az áldozatává váljon.
Titkos küldetésről tárgyalt Ferenc pápa BudapestenAz „Isten hozott, Ferenc pápa!” jelmondatot „Köszönjük, Ferenc pápa!” mottóra cserélték, a köszöntő kampány – Gégény István megfogalmazásával élve – hálakampánnyá változott. Ugyanúgy Ferenc pápától idéznek, mint korábban, de most kivétel nélkül olyan kijelentéseket, amelyek Budapesten hangoztak el valamelyik rendezvényen. Ilyen „Az ember attól lesz nagy, ha lehajol másokhoz”, vagy például: „Olyan egyházra van szükségünk, amely folyékonyan beszéli a tevékeny szeretet nyelvét”.
Még kérdéses, hogy nyomtatott plakátokon is lehet-e majd találkozni ezekkel az üzenetekkel, a Szemlélek anyagi lehetőségei egyelőre azt teszik lehetővé, hogy digitális formában valósítsák meg a kampányt.