Tíz év után ismét csökkentjük a Budapest-bérlet árát: 9500 forint helyett 8950 forintba kerül majd – jelentette be Facebook-oldalán Karácsony Gergely főpolgármester, aki a Lázár János építési és közlekedési miniszterrel kötött hétfői megállapodás után, mint írta, csupa jó hírrel szolgál a budapestieknek, hiszen a fővárosi bérlettípus minden városon belüli közösségi közlekedési szolgáltatóra érvényes marad március 1-je után is.
Budapest vezetője emlékeztetett, hogy választási programjának megfelelően már korábban ingyenessé tették a közösségi közlekedést a 14 évnél fiatalabbak és a regisztrált álláskeresők számára. – Tíz évig a száguldó infláció ellenére sem emeltük a bérletek árát, most pedig – a megyei és az országbérletek Budapesten való elfogadásával összefüggésben – még csökkentjük is az árat – emelte ki.
Karácsony Gergely szerint az új bérletrendszerrel a budapestiek és a Budapestre érkezők is olcsóbban utazhatnak, de most – állítja – a budapestiek duplán jól járnak. Ezzel együtt a főpolgármester azt reméli, hogy az egyszerűbb és olcsóbb bérletvásárlással az agglomerációból érkezők közül többen választják majd a közösségi közlekedést az autó helyett, így Budapest fellélegezhet.
Mindezzel együtt Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár, aki az LMP felkérésére még mindig fontolgatja, hogy elinduljon-e a főpolgármesteri székért, ugyancsak a Facebook-oldalán írt arról hogy szerinte „az utasok 2-0-ra vezetnek a tömegközlekedés színvonalának csökkentését célzó ötletelők ellenében”. Utóbbiakhoz sorolta a korábban a Budapest-bérlet megszüntetését bejelentő Lázár Jánost, és a járatritkítást jóváhagyó, majd visszavonó Karácsony Gergelyt egyaránt.
Megvan a nagy bérletalku, de ki fizet a végén?Megszületett a nagy Karácsony-Lázár alku, marad a Budapest-bérlet, de a főváros elfogadja a vármegyebérletet isVitézy, miközben üdvözli, hogy jobban járnak a budapestiek és az agglomerációból érkező utasok, a diákok is, az intézkedések árnyoldalát is megemlíti. – Ha összeadjuk ezeket a tételeket, alsó hangon 20 milliárd forintos éves, tartós bevételkiesést jelent mindaz, amit Lázár János és Karácsony Gergely az elmúlt 24 órában bejelentett. Ez körülbelül az összes fővárosi jegybevétel egyharmadának elvesztésének felel meg márciustól rendszerszinten. Szerinte ezt az összeget vissza kellene pótolni a közösségi közlekedés költségvetésébe, hogy a szükséges fejlesztésekre, járműcserékre is jusson pénz, ellenkező esetben jelentős minőségromlásra kell felkészülni.
Egy hét alatt elbukott a járatritkítás, hétfőtől Budapesten visszaáll a régi menetrendVálasz Online: Vitézy Dávid támogatottsága triplája a vártnál, szinte biztosan elindul a főpolgármesteri székért