„Kétezer éves történet. Nagycsütörtökön és nagypénteken mindenkiről kiderül, kicsoda is valójában…” – ezt írta Bencsik András Facebook-megosztásához fűzött kommentjében Rákay Philip, miután a Demokrata főszerkesztője kemény bírálatokat fogalmazott meg a Most vagy soha! című filmmel kapcsolatban.
Bencsik András Petőfi-filmről szóló cikkében ilyen megállapítások szerepelnek:
„ami nem történt, és ami így nem is történhetett volna, avagy miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni, vagy ha mégis, miért kell azt ártatlan embereknek megnézniük”,
„rossz dolog egy hazafiasnak szánt műalkotásról rosszat írni, de még annál is rosszabb egy ilyen műalkotást végignézni”,
a Most vagy soha! „minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé”,
„elterjedt a hír a pesti szóbeszédben, hogy az alkotók már új filmtémát találtak: a mohácsi vészt. Uram, irgalmazz! Nem volt elég egyszer?”
Bencsik András ezt a cikket osztotta meg a Facebook-oldalán, és ehhez a poszthoz érkezett meg Rákay Philip a Demokrata főszerkesztőjét lejúdásozó kommentjével.
Rákay Philip kioktatta a Széchenyi-díjas történészt: A filmes nem történész, a történész pedig nem filmes, ennyire egyszerű ezA Petőfi-bicentenáriumról lekéső Most vagy soha! minden idők legdrágább magyar filmje, becslések szerint 6,8 milliárd forint közvetett és közvetlen támogatást kapott az Orbán-kormánytól. Jelenleg 1,5 csillagon áll az IMDb tízes skáláján – korábban a történészek is élesen kritizálták, kiemelve, a Most vagy soha! történelmi tévedések sorát vonultatja fel, amelyeknek az égvilágon semmilyen funkciójuk nincs a történetvezetés szempontjából, simán elkerülhetőek lettek volna akkor, ha akad valaki a stábban, aki esetleg ért is ahhoz a korszakhoz, amelyről forgat. A NER-es influenszerből lett producer erre úgy reagált, kalandfilmről van szó, amely azzal a mondattal kezdődik, hogy „ahogy történt és ahogy történhetett volna”. Szerinte a történészek „együgyű szakbarbárként képtelenek felfogni, hogy egy kétórás film írásakor, készítésekor millió egyéb szempontot is figyelembe kell vennünk, s bizony élnünk kell a történetmesélés folyamán a sűrítés, a leegyszerűsítés vagy épp a felnagyítás filmnyelvi eszközeivel”.
„Mi nem szerettünk volna senkit lekoppintani” – Interjú Lóth Balázzsal, a Most vagy soha! rendezőjévelA Klebelsberg Központ szerint nem vezényeltek diákokat Rákay Philip filmjére, de azért több iskolában kötelező voltRákay Philip: A Most vagy soha! egy politikán felüli film