Egy független vizsgálat tárja fel a Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás okait - mondta a MÁV kinevezett vezérigazgatója szerda reggel az M1-en.
Hegyi Zsolt – írja az MTI – a műsorban elmondta, évente körülbelül egymilliárdszor szállnak fel az utasok a járműveikre és 53 ezer ember dolgozik a szolgáltatások biztosításán.
A vezérigazgató közölte, a személyszállítás egységes szolgáltatás, így egymásra épül a vasúti és a buszos utaztatás, ugyanakkor a közösségi közlekedésnek fenntarthatósági és társadalmi mobilitási céljai is vannak.
"Tehát mindenki számára biztosítanunk kell ezt a szolgáltatást, az pedig, hogy egyébként az emberek környezettudatossága növekszik és többen választják a közösségi közlekedést, akkor azt gondolom, hogy mindenki nyer"
- fogalmazott a vezérigazgatói posztot szeptember 1-től betöltő szakember.
Kérdésre válaszolva hangsúlyozta, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter ötpontos tervének minden pontját fontosnak tartja, de ezek nem ugyanakkor fognak megvalósulni.
Befutott a lázári ígéretvonat, miután nyáron összeomlott a vasúti közlekedés, de most 400 milliárddal kevesebbről szólKifejtette, hogy például a pályarekonstrukciók esetében az a cél, hogy már 2025-től elinduljanak az építkezések, az új járművek beszerzése évekig tarthat, míg a használt vonatok vásárlása sokkal gyorsabb lehet, így ezek akár már jövőre megérkezhetnek.
Arra a felvetésre, miszerint egy nehéz időszakban veszi át a MÁV irányítását például a Keleti pályaudvaron történt kisiklás miatt, Hegyi Zsolt azt válaszolta, hogy a hibát elhárították, a közlekedés azóta folyamatos, "mindig az a kérdés, hogy ebből a helyzetből tudunk-e általános következtetést levonni".
Mint mondta,
az esetleges mulasztásokat vagy hibákat egy független vizsgálat tárja fel, így lesz ez a Keleti pályaudvarnál történt baleset kapcsán is, ezért erről egyelőre nem mondott többet.
Hozzáfűzte, hogy gyors lépésekre van szükség az utasokkal való kommunikáció fejlesztése terén; gyorsítani és pontosítani kell az információkat az utasok felé különösen az ilyen havária esetekben.
Hegyi Zsolt elmondta azt is,
hogy azt már most is lehet tudni, hogy a kisikilást egy műszaki probléma okozta, de a konkrétumokat a független vizsgálat fogalmazza majd meg.
"Megelőző karbantartás most is van, az a kérdés, hogy tud-e ez jobb lenni, pontosabb lenni, szakszerűbb lenni és az adott körülményekre jobban reagálni" - emelte ki, hozzátéve, hogy a balesetek elhárításának fedezete a MÁV költségvetésében biztosítva van.
Daru nélkül emelték vissza a Keleti pályaudvarnál kisiklott vasúti kocsikat – Videó!Mint korábban mi is hírt adtunk róla, vasárnap este a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija kisiklott a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. A pályaudvar kedd hajnalig nem indított és nem fogadott vonatokat. Délre állt helyre a megszokott közlekedési rend a Keleti pályaudvaron.
Személyi sérülés nem történt. A rendőrség és a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, hogy mi okozhatta a balesetet. Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese hétfőn azt közölte, a váltó egyik alkatrésze tört el, de még nem tudják, ez a kiváltó oka, vagy a következménye volt a balesetnek.
A szakember szerint azért sűrűsödtek meg a balesetek a MÁV hálózatán, mert a kormányzat folyamatosan elvonta a forrást az ágazattólLázár visszaszólt Vitézynek, tovább forrnak az indulatok a Keleti pályaudvarnál történtek miattVitézy Dávid szerint Lázár János fújta le annak a vasúti váltókörzetnek a cseréjét, ahol vasárnap egy váltóalkatrész eltört és kisiklott egy InterCity