Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője a Magyra Távirati Iroda (MTI) híre szerint.
Olof Gill elmondta, hogy a testület megvizsgálta, hogy e kötelezettségvállalásokat hatékonyan nyomon lehetne-e követni, és azt, hogy az ajánlatok megszüntetnék-e az EU által túlzottnak tartott kínai állami támogatások jelentette előnyöket. S bár a javaslatok bizalmasak, annyit elárult, hogy egyik sem felelt meg a feltételeknek.
Kezdődik a kereskedelmi háború, az EU 38 százalékos büntetővámmal fenyeget több kínai elektromosautó-gyártótNagy Márton reagált a kínai elektromosautó-gyártókat sújtó uniós büntetővámokraHozzátette, nyitottak a tárgyalásra, s azt hangsúlyozta, minden, Kína részéről érkező ajánlatnak összhangban kell lennie a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) vonatkozó jogszabályaival és érintenie kell a támogatások ügyét is. Elmondta azt is, hogy szeptember 19-én Valdis Dombrovskis, az EU kereskedelempolitikáért felelős biztosa Brüsszelben egyeztet Vang Ven-tao kínai kereskedelmi miniszterrel.
A kínai villanyautó-gyártók állami támogatások révén szerzett versenyelőnyét az EU ideiglenes büntetővámokkal csökkenti.
A vevők világszerte elfordulnak az elektromos autóktól, az Orbán- kormány az egész magyar gazdaság jövőjét erre alapozzaMegfordult a trend, nemcsak munkahelyek, hanem autómárkák is megszűnnek márKérdésre a szóvivő kitért az Ukrajna által szankcionált Lukoil orosz olajvállalat ügyére is, leszögezve, hogy a bizottság szorosan figyelemmel követi az olajszállítások ügyét és folyamatos kapcsolatban áll Szlovákiával és Magyarországgal, valamint Ukrajnával és Horvátországgal is. Azt mondta, arra a következtetésre jutottak, hogy az olajellátás biztonsága nincs veszélyben.
„Ukrajna megerősítette, hogy a Lukoil az egyetlen, büntetőintézkedéssel sújtott vállalat, az olajszállítók pedig folytathatják tevékenységüket ukrán területen” - jelentette ki Gill, hozzátéve, hogy nem a Lukoil Magyarország és Szlovákia egyetlen olajszállítója.
Megoldódhat az olajvitaSzijjártó Péter szerint úgy tűnik, az Európai Bizottság utasítja Ukrajnát, hogy tartson be Magyarországnak és Szlovákiának