Egyre rejtélyesebb az utóélete annak az október 9-ei, kiskőrösi rendezvénynek, amelyen Mészáros Lőrinc a kivitelező V-Híd Zrt. képviseletében és Szijjártó Péter külügyminiszter megtekintette a Budapest-Belgrád vasútvonal építését. Mint megírtuk, az eseményt – ahová lapunk munkatársait nem engedték be – meglehetősen nagy biztonsági intézkedések övezték, ennek részeként lezárták a kiskőrösi Segesvári utcai vasúti átjárót. Ezzel többeket tíz kilométeres kerülőre kényszerítettek. Akkor a Testőr Kft. feliratú mellényt viselő biztonsági őrök azt mondták lapunk tudósítójának, hogy Terrorelhárítási Központ (TEK) rendelte el a vasúti átjáró lezárását.
Szijjártó Péter Mészáros Lőrinccel megnézte a Magyarországot eladósító, de az Orbán családot gazdagító Budapest-Belgrád vasútvonalatRejtélyes kiskőrösi lezárás: tagad a TEK, hallgat a Mészáros-cégCikkünk megjelenése után azonban egyre különösebb fordulatokat vett az ügy. A TEK ugyanis tagadta, hogy ők kérték volna a lezárást. Azt írták lapunknak: „A Terrorelhárítási Központ a helyszínen területzárást, közforgalmi korlátozást nem alkalmazott, a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányságtól ilyen intézkedés végrehajtását nem kérte.” A megyei rendőrség is elhatárolódott a lezárástól. Érdeklődésünkre közölték:
„A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság sem saját, sem a TEK kezdeményezésére nem hajtott végre területzárást.”
Megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, amelynél azt mondták, hogy nem ők, hanem a MÁV Zrt. az illetékes az átjáró ügyében. A vasúti átjárókról rendelkező MÁV Zrt.-t érdeklődésünkre világossá tette: „Egy október 9-i, átmeneti lezárástól eltekintve a Segesvári utca végén lévő vasúti átjáró a forgalomnak átadott átjáró, folyamatosan használható.” Ezután rákérdeztünk, hogy október 9-én – amikor Mészáros és Szijjártó megtekintette az építkezést – ki kezdeményezte a vasúti átjáró lezárását, maga a MÁV döntött-e így vagy a Mészáros-cég önhatalmúlag zárta le az utat, de erre többszöri megkeresésünkre sem kaptunk választ.
Közben megkerestük a biztonsági őröket foglalkoztató Nemzetközi Testőr Biztonságszolgálati Kft.-t, amely 2023 márciusában részben Mészáros Lőrinc cégbirodalmának érdekeltségébe került. A cégnek október 10-e óta többször is írtunk, de nem válaszoltak arra, hogy miért és milyen felhatalmazás alapján zárták le az átjárót.
Tíz kilométert kerültek a tanyasi emberek, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc nyugodtan avathassonMindezek után is akadtak még fordulatok. Az ügyben lapunk október eleji riportja alapján a Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselője, Vadai Ágnes írásbeli kérdést tett fel Szijjártó Péter külügyminiszternek. Azt tudakolta: „Miért akadályozták meg az emberek szabad mozgását az ön és Mészáros Lőrinc oligarcha közös megtekintési gyakorlata során, különösen úgy, hogy a magyar polgárok fizetik ki a Budapest-Belgrád vasút építésének költségeit?”
A kérdésre Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára válaszolt, és nagy meglepetést keltve a TEK-et hozta szóba. Azt írta: „Tájékoztatom, hogy az esemény során a Terrorelhárítási Központ a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló rendeletnek megfelelő személyvédelmi feladatokat látta el.” Vagyis az ügyben
a belügyi államtitkár azt a TEK-et említette, amely legelőször tette világossá: semmi köze a vasúti átjáró lezáráshoz.
Mészárosnak mindig zöld a szemafor
A Budapest-Belgrád vasútvonal becslések szerint mintegy 800 milliárd forintba kerül. Kisebb részét közvetlenül közpénzből állják, 85 százalékát pedig olyan kínai hitelből, amit a magyar adófizetők fizetnek majd ki húsz év alatt. A hitel részletei nem ismertek, mert a kormány kínai kérésre titkosította az adatokat. A kivitelező a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. amely az elmúlt nyolc év alatt több mint 800 kilométer hosszú vasúti hálózatot épített.