Kecskemét;hiba;MÁV;Lázár János;biztosítóberendezés;vonatkésések;

Képünk illusztráció

- Lázár János bejelentést tett a nagy alföldi vasútfejlesztésről, kár, hogy ezt a biztosítóberendezés még nem hallotta

A Budapest-Szeged vonalon 30-50 perccel megnő a Napfény IC-k és a személyvonatok menetideje, a Kiskun InterRégió vonatok Kecskemét és Kiskunfélegyháza között nem közlekednek.

Kecskemét és Városföld állomás között meghibásodott a biztosítóberendezés. A Budapest-Szeged vonalon 30-50 perccel megnő a Napfény IC-k és a személyvonatok menetideje – közölte Facebook-oldalán a Mávinform kora délután. Kiemelték, a Kiskun InterRégió vonatok Kecskemét és Kiskunfélegyháza között nem közlekednek. Utasaik ezen a szakaszon a Napfény IC vonatokkal utazhatnak, amelyek most Kunszálláson és Városföldön is megállnak.

Később, már a délutáni órákban, azt közölték, hogy Kecskemét és Városföld állomások között 15 órára megjavították a biztosítóberendezést, de a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon fokozatosan áll helyre a menetrendszerű vonatközlekedés. A Kiskun InterRégió vonatok menetrendje is fokozatosan, vasárnap kora estére állhat helyre.

Nem ez volt az egyetlen késés, vasárnap reggel műszaki hiba miatt az Esztergomból a Nyugati pályaudvarra reggel hat óra után elindult vonat 30 perc késéssel és csak Angyalföldig közlekedett. A Nyugati pályaudvarról Esztergomba aznap csak Angyalföldről indult vonat.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a meghibásodás előtt rövid idővel posztolta a Facebook-oldalán, hogy az Orbán-kormány Alföld legnagyobb vasútfejlesztését tervezi 600 milliárd forintból, többek között a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vonalon.

Kovács Gergely, a XII. kerület polgármestere nem sokkal hivatalba lépése után intézkedett. Bár az ingatlant már, ahogy írta, szétbarmolták, azt eredeti formájában újra kell építeni.