Debrecen;autóipar;BMW;

- Az autóipari válság miatt Debrecenben is visszavesz a BMW

A tervezett három helyett csak két modell-sorozat gyártása biztos, a harmadikat inkább Németországban állítanák elő. Ami a kapacitást illeti, az 150 ezer helyett inkább csak 80-90 ezer autó/év lehet a 2020-as évek második felében.

Az autóiparban érezhető bizonytalanság miatt változott a menetrend a debreceni BMW-nél – tudta meg a 24.hu.

A portál szerint a német BMW Group-nál az a döntés született, hogy a Neue Klasse platformra épülő elektromos modellek közül az új 3-as sorozatot a müncheni főüzemben gyártják majd, az iX3 és az iX4-es sorozatok gyártása zajlik majd a debreceni gyárban. Ezzel a cég felülírta a korábbi terveket, a 3-as sorozatot lényegében „elvitte” a magyar üzemből és átszervezte a gyártást is.

A 24.hu azt írja,

úgy tűnik, a gyár kapacitása 150 ezer helyett inkább csak 80-90 ezer autó/év lehet a 2020-as évek második felében.

Ennek oka, hogy az új 3-as sorozat a tervek alapján egy elég nagy volumenű típus lesz, amely a müncheni zászlóshajó üzem szalagjairól fog legördülni. Vagyis egyelőre három helyett csak két modell-sorozat van, amit a debreceni gyárra allokálnak. Azt nem tudni, hogy a magyar üzemben milyen modelleket fognak gyártani az évtized vége felé, annak érdekében, hogy elérjék a teljes kapacitást.

A portál forrása szerint az átszervezés oka az európai járműgyártásban uralkodó rendkívül bizonytalan iparági környezet, a 2024-es év talán az eddigi legnehezebb a piaci szereplők számára ahhoz, hogy új gyártást, új modelleket tervezzenek. A BMW esetében München nagyon fontos gyártási helyszín, ahol pontosan kell tervezni a termékportfolióval.

Külügyminisztérium: A üzemmel kapcsolatos tervek változatlanok

„A BMW és Debrecen együttműködése mára odavezetett, hogy Debrecen lett a régió legfejlettebb városa és egyben a térség legvonzóbb beruházási központja is, amivel az új globális autóipar egyik európai központjává vált” – közölte a cikk megjelenése után a Külgazdasági és Külügyminisztérium. A tárca hozzátette, a BMW Manufacturing Hungary legfrissebb tájékoztatása alapján az új gyár építése teljes kapacitással zajlik és az üzemmel kapcsolatos tervek változatlanok. A külügyminisztérium szerint a vállalat idén novemberben megkezdte az első tesztjárművek gyártását, azzal a céllal, hogy 2025 végére megindulhasson a „Neue Klasse” teljesen elektromos hajtású X modell első járművének sorozatgyártása. A vállalat eredeti terveinek megfelelően pedig eközben a BMW müncheni üzeme a Neue Klasse szedán kivitelének gyártására készül. „A debreceni üzemet teljes kapacitáskihasználtság mellett évi 150 000 darabos maximális kapacitásra tervezték. Alig egy év múlva már megkezdődik a sorozatgyártás Debrecenben a »Neue Klasse« teljesen elektromos hajtású X modelljeivel és mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitást fokozatosan fogják növelni” – szögezte le a tárca.

A fideszes parlament intézte így az Orbán-kormány javaslatára.