Haváriahelyzet! Szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között – adta hírül közleményében a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. Ugyanis pályafelújítást rendeltek el, amely fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon. Mint írták, a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták, hogy a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, így a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát.
Az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok ugyanakkor azt mutatták, hogy a pályaállapot romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető lerövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani
– írták.
A MÁV szerint a pályafelújítás azonban sajnálatos módon együtt jár a vasúti forgalom kizárásával. A közleményszerint a vasúttársaság már korábban megindította a szükséges beszerzési eljárásokat, így már a jövő év legelején megindulhat a pályaszakasz felújítása. Tervezett munkákról lévén szó, a felújításhoz szükséges források a vasúttársaság rendelkezésére állnak.
Kiemelték, hogy az utasok közlekedését azonban ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal biztosítja Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Így a Veszprém–Ajka szakaszon autóbuszok közlekednek, míg az IC-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek.
Az ügyben Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár, jelenleg fővárosi képviselő, aki a vasúti közlekedés egyre rosszabb állapota miatt folyamatos szócsatákat vív Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, Facebook-posztban jelentette ki: „Az elmúlt két évben a Lázár János nevével fémjelzett közlekedéspolitika teljes kudarcot vallott, ennek újabb bizonyítéka ez a mostani eset.” A vasúttársaságoknak kiküldött hivatalos értesítésből idézte, hogy a vasúti pálya töltése üzemveszélyes állapotba került.
– A szemünk előtt omlik össze a kivont források, elhalasztott nagyberuházások és a súlyos irányítási válság miatt a Dunántúl egyik fontos vasútvonala. A vonalon a szükséges vízelvezetési munkák megvalósítását idén tavasszal a Lázár-minisztérium utasítására mondta le a MÁV költségcsökkentésre hivatkozva – tette hozzá.
Vitézy Dávid: Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be Lázár JánosLázár János szerint Trianon nélkül miénk volna Európa egyik legmodernebb vasúthálózataLázár János: Szarból kell várat építenem, a magyar állam nem vesz új vonatokat 2026 előtt