Budapest;tiltakozás;Lázár János;Vitézy Dávid;Fővárosi Közgyűlés;ingatlanhasznosítás;pályaudvarok;magánbefektetők;

- Vitézy Dávid keresztbe feküdne Lázár János pályaudvar-kiszervezési terveinek Budapesten

A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés jövő heti ülésén nyújt be indítványt az Orbán-kormánynak a pályázatok visszavonására. Javasolja, minden hozzájárulást tagadjon meg a főváros, ha mégis megpróbálnák az állomások területét 99 évre magánkézbe adni.

Mondjunk nemet az ingatlanpanamára, a budapesti pályaudvarok és környezetük, a Déli, a Nyugati, a Keleti és Kelenföld 99 évre történő magánkézbe adására! A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére részletes előterjesztést nyújtottam be, hogy megakadályozzuk Lázár János és a MÁV terveit a pályaudvarok kijátszására. Azt javaslom, a Közgyűlés mondja ki: elfogadhatatlannak tartja a pályáztatás körülményeit – írja pénteki Facebook-posztjában Vitézy Dávid.

A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője több pontos határozati javaslatának része, hogy a képviselők éljenek felterjesztési jogukkal. Egyrészt a kezdeményezzék a pályázatok visszavonását mind a négy pályaudvar vonatkozásában a kormánynál. Tegyék világossá, hogy ezen pályázatok eredményes lefolytatása esetén kizárják a fővárosi hatáskörbe tartozó tulajdonosi, közútkezelői vagy más hozzájárulások kiadását, ami Vitézy szerint világos üzenet az esetleges pályázóknak is.

– Mondjuk ki, hogy a Fővárosi Közgyűlés elkötelezett a Budapesten található valamennyi, a város fejlődése, regionális szerepköre és közlekedési kiszolgálása szempontjából jelentős vasúti ingatlannak, így különösen a Déli, Keleti, Kelenföldi és Nyugati pályaudvarnak és térségüknek fejlesztése mellett – tette hozzá a fővárosi képviselő.

Vitézy Dávid felsorolásában szorgalmazta a köz- és magánszféra együttműködését a közösségi közlekedés, egyben a város fejlesztésében. Ezen belül a felszabaduló vasúti barnamezős területeken megfizethető lakásokat építtetne a lakhatási válság enyhítésére, valamint a Nyugati pályaudvar vonalától Rákosrendezőig zöldfelületeket, parkokat alakítana ki. Ugyancsak a rozsdaövezeti területeken nagy intézményi – egészségügyi, kulturális, kongresszusi, sport, felsőoktatási – beruházásokat tervezne a közösségi közlekedésre építve, a pályaudvarok hasznosításánál pedig fő cél legyen az budapesti és agglomerációs vasúti fejlesztés.

Ovádi Péter kormánybiztos a Büntető törvénykönyv további szigorítását helyezte kilátásba, míg a hatóságok büntetőeljárást indítottak.