Mondjunk nemet az ingatlanpanamára, a budapesti pályaudvarok és környezetük, a Déli, a Nyugati, a Keleti és Kelenföld 99 évre történő magánkézbe adására! A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére részletes előterjesztést nyújtottam be, hogy megakadályozzuk Lázár János és a MÁV terveit a pályaudvarok kijátszására. Azt javaslom, a Közgyűlés mondja ki: elfogadhatatlannak tartja a pályáztatás körülményeit – írja pénteki Facebook-posztjában Vitézy Dávid.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője több pontos határozati javaslatának része, hogy a képviselők éljenek felterjesztési jogukkal. Egyrészt a kezdeményezzék a pályázatok visszavonását mind a négy pályaudvar vonatkozásában a kormánynál. Tegyék világossá, hogy ezen pályázatok eredményes lefolytatása esetén kizárják a fővárosi hatáskörbe tartozó tulajdonosi, közútkezelői vagy más hozzájárulások kiadását, ami Vitézy szerint világos üzenet az esetleges pályázóknak is.
Kiss Ambrus: Budapest jövőre ötvenmilliárd forinttal kevesebb szolidaritási hozzájárulást fizet az Orbán-kormány által vártnálKarácsony Gergely: Nem leszünk tovább nettó befizetői a költségvetésnek, a főváros jövőre csak annyi szolidaritási hozzájárulást fizet be, amennyi állami támogatást kap– Mondjuk ki, hogy a Fővárosi Közgyűlés elkötelezett a Budapesten található valamennyi, a város fejlődése, regionális szerepköre és közlekedési kiszolgálása szempontjából jelentős vasúti ingatlannak, így különösen a Déli, Keleti, Kelenföldi és Nyugati pályaudvarnak és térségüknek fejlesztése mellett – tette hozzá a fővárosi képviselő.
Vitézy Dávid felsorolásában szorgalmazta a köz- és magánszféra együttműködését a közösségi közlekedés, egyben a város fejlesztésében. Ezen belül a felszabaduló vasúti barnamezős területeken megfizethető lakásokat építtetne a lakhatási válság enyhítésére, valamint a Nyugati pályaudvar vonalától Rákosrendezőig zöldfelületeket, parkokat alakítana ki. Ugyancsak a rozsdaövezeti területeken nagy intézményi – egészségügyi, kulturális, kongresszusi, sport, felsőoktatási – beruházásokat tervezne a közösségi közlekedésre építve, a pályaudvarok hasznosításánál pedig fő cél legyen az budapesti és agglomerációs vasúti fejlesztés.
Az Orbán-kormány 2124-ig magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosításátTeljesen jó állapotban van a szegedi vasútállomás, mégis magánbefektetőnek adnák át 99 évre