„A köznevelési államtitkárság több olyan lehetőséget vizsgál, amelyek a tanulók számára egyértelművé teszi, hogy az országos kompetenciamérés tesztjeinek kitöltése nem felesleges elfoglaltság, nem vicc” – írta a Telex megkeresésére a Belügyminisztérium sajtóosztálya.
Szerdán a HVG értesülése nyomán lapunk is beszámolt arról, hogy olyan szabályozást készítenek elő, amelynek értelmében akár már idén tavasszal az év végi osztályzatba jelentősen beszámító érdemjegyet adnának a diákoknak a kompetenciamérési területnek megfelelő tárgyból. Végleges döntés még nem született a témában.
A lap arról is írt, hogy múlt héten a Kréta rendszeren keresztül a szülők véleményét is megkérdezték erről. A tárca válaszában erre vonatkozóan azt írta,
figyelembe veszik az így beérkezett válaszokat, és a kérdőívek oktatáspolitikai, és esetenként operatív intézkedések alapjául is szolgálhatnak.
A Szülői Hang Pintér Sándornak címzett, a terv ellen tiltakozó levelében arra hívta fel a figyelmet, tovább szűkülhetnek a gimnáziumi férőhelyek, ha a kompetenciamérés eredményei a felvételibe is beleszámítanának. „Amennyiben a kompetenciamérésből felvételi tesztet csinálnak, erre a tanulókat külön fel kell készíteni, így pont az várható, ami az írásbeli felvételin: a tehetősebb, szerencsésebb családok külön tanfolyamokkal fogják segíteni a gyerekeiket, a kevésbé tehetősek, kevésbé szerencsések pedig hátrányba kerülnek. Önöknek nem probléma, hogy az újabb felvételi tesztvizsgák tovább növelik az egyébként is túlterhelt gyerekeket érő stresszt, a családok számára pedig még nehezebben elviselhetővé teszik a felvételi eljárás folyamatát?” – írta a Szülői Hang.
Új tervei vannak Pintér Sándor tárcájának az oktatásban, osztályozhatják a kompetenciaméréstA kérdőív alapján az államtitkárság egy központi, állami rangsor összeállítását tervezi az általános iskolákról és a gimnáziumokról.
„A Belügyminisztérium – bízva abban, hogy számára sem tilos egyfajta rangsor készítése, s tudva, hogy minden rangsor vitát vált ki – a rangsor mellett az alkalmazott módszertant is közzé fogja tenni”
– írta válaszában a tárca a tervezett rangsorról.
Eddig 120 iskolában indult ellenőrzés a gyenge eredmények és a magas tanulói lemorzsolódás miatt, és még nincs végeIdén sem sikerült zökkenőmentesre a kompetenciamérés, terheléses támadás is történt