A nehézségekről szóló hírek természetesen a két cég részvényeinek árfolyamán is azonnal lecsapódtak. A Nissan papírjai több mint 4 százalékot estek a hét elején, mielőtt a tokiói tőzsde ideiglenesen felfüggesztette a kereskedést a hír megjelenése után – írta a Reuters. A Honda részvényeinél viszont több mint 8 százalékos drágulást regisztráltak, ami a befektetők nyilvánvaló megkönnyebbülésének jele, hogy az üzletet elvetik. Két óriásról van szó, hiszen a Honda Japán második, míg a Nissan a harmadik legnagyobb gyártója. Ezzel együtt helyzetük egészen ellentétes. Mert míg a Honda kifejezetten „jó bőrben” van, addig a Nissan talán története legnagyobb válságával küszködik, s a vállalati összeomlásának réme sem mondható túlzásnak.
Az egyesülés egyik mozgatórugója az volt, hogy kihasználva a lépésben rejlő lehetőségeket tovább erősödjenek, amellyel a drámai helyzetben lévő Nissannak is támaszt tudnának adni. Mindkét cégnek ugyanis kihívást jelent a kínai gyártók, elsősorban a BYD által jelentett fenyegetés.
A kezdeti lelkesedést viszont egyre inkább felváltották a kételyek és a felek közötti ellentétek. Az egyik, a Reutersnek név nélkül nyilatkozó forrás
azt mondta, a Honda a fúzió után a vezető szerepét kívánja megszerezni az új cégben. Ez annyit jelentene, hogy a Nissan leányvállalati szerepkörbe kényszerülne.
Ez viszont eltér a korábbi, a megbeszélések elején közzétett tervektől, amelyek akkor arról szóltak, hogy a két autógyár egyenrangú partnerként jelenne meg az új társaságban.
Iparági források szerint a Nissan számára nagyon érzékeny felállás jött létre, mert külső segítség hiányában az sem biztos, hogy a következő félévet át tudja vészelni. A cég jelenleg egy gazdaságélénkítési terv közepén jár, amelynek célja 9000 alkalmazott és a globális kapacitás 20 százalékának leépítése. A Honda álláspontjának változását az magyarázhatja – mondta az egyik nyilatkozó -, hogy egyre inkább kételkedtek a kisebb riválisuk átalakítási terveinek sikerességében. A megbeszélések sikerességét az sem segítette, hogy az idő közben hivatalba lépett amerikai elnök, Donald Trump kereskedelmi vámjai, ötletei bizonytalan közeget teremtettek. Elég arra gondolni, hogy az amerikai-mexikói vámok – a Nissannak komoly gyártókapacitásai vannak a közép-amerikai országban - utóbbi társaságot sokkal jobban veszélyeztetik, mint a Hondát.