Az OH a napokban tette közzé a tavalyi mérés eredményeit, az online teszteket 3050 intézmény több mint 584 000 tanulója töltötte ki 2024. március 4. és 2024. június 3. között.
Az OH adatai szerint matematikából a 11. évfolyamos diákok rontottak leginkább: tavaly 1755 képességpontot szereztek, míg idén 1709-et, ami 46 pontos csökkenés. A 7. évfolyamosok 38 ponttal, a 9. évfolyamosok 31 ponttal, a 6., 8., és 10. osztályosok 8-15 ponttal szereztek kevesebbet ebből a tantárgyból.
„Ez egy merénylet a gyerekek ellen” - Diákok ezrei számára tennék sorsdöntővé a kompetenciaméréstA szövegértési feladatokban szintén a 11. évfolyamosok veszítették a legtöbb pontot: az átlageredmények 43 ponttal estek vissza a 2023-as mérési eredményekhez képest. A 9. osztályosok 38 ponttal, a 7. osztályosok 25 ponttal, a 8. és 10. évfolyamosok 13-17 ponttal szereztek kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 6. osztályosok szövegértési eredményei azonban kicsit javultak, 8 ponttal többet szereztek, mint 2023-ban.
Az eredmények a 2022-es méréshez képest is gyengébbek lettek: 2023-ban a 6. 8. és 10. évfolyamon minden mérési területen alacsonyabb átlageredmények születtek a 2022-es eredményekhez képest.
Az OH közlése szerint a 2024-es nyelvi mérések esetében a 6-8. évfolyam eredményei hasonlíthatók össze az egy évvel korábbival: az angol idegen nyelvi mérés esetén 4-7 pontos javulás, a német idegen nyelvi mérés esetén a 6. és 7. évfolyamon kis mértékű romlás, míg 8. évfolyamon 19 pontos javulás figyelhető meg.
Kompetenciamérés idén március 24-e és május 30-a között lesz. A kormány nemrég még azt tervezte, hogy már idén március 1-től bevezet egy rendeletmódosítást, amely alapján emelt szintű érdemjegyekkel osztályozták volna a kompetenciamérés eredményeit, az osztályzatok pedig az év végi jegyekbe és a középiskolai felvételin elérhető pontszámokba is beleszámítottak volna. Ettől a tervtől azonban egyelőre elálltak. Megírtuk: még a Belügyminisztérium által megkérdezett szülők több mint fele is ellenezte ezt a lépést.
„Buta, kontrollmániás menedzserszemlélet uralja a magyarországi oktatást, lassú, de folyamatos a leépülés”„Azt javasolnám, hogy ne csinálják ezt” – A volt oktatási miniszter szerint sem jó ötlet a diákok osztályozására használni a kompetenciamérést