Sem Simonka György korábbi fideszes országgyűlési képviselő korrupciós ügyeiről, sem más, meg nem nevezett fideszesek visszaéléseiről nem kívánt beszélni Lázár János a Blikkben kedden megjelent interjújában, ugyanakkor a lap felvetésére, hogy például Simonkáról két és fél éve még ő nyilatkozta, hogy „nem az a baj, hogy itt van, hanem, hogy ide került, közénk”, a jelenlegi építési és közlekedési miniszter lesújtóan beszélt azokról az emberekről, akik szerinte igencsak ártanak a pártjának.
– Minden választó döntését tiszteletben tartom, de ha valaki hibázik, a közösségnek és az érintettnek is le kellene vonnia a tanulságokat. Ezt a mondatot azért mondtam, mert a Fidesz egy erős és sikeres politikai közösség, amihez az elmúlt tizenöt évben nagyon sokan csatlakoztak a siker reményében – fogalmazott a politikus, de nem rejtette véka alá, hogy a párt vezetőinek, így feltehetőleg Orbán Viktor pártelnöknek is üzen.
Olyanok is jöttek, akiknek nem kellett volna. És ők szavazatban mérhető károkat okoznak, sokkal nagyobb problémát jelentenek, mint azt Budapesten, a Fidesz vezetésében gondolják. Alulról kezdik ki a bázist
– hangoztatta. A miniszter ez ügyben saját magának is feltett egy kérdést, majd mindjárt meg is válaszolta azt, az újságíró felvetésére azonban, hogy itt konkrétan Simonka Györgyról volt szó, gyorsan megjegyezte, hogy ő általánosságokról beszél. – Mert mi számít a politikában a nap végén? Az, hogy milyen ember vagy. Ha hitvány emberek kerülnek közénk, azt hiszik majd, hogy mi is hitványak vagyunk.
Lázár János beszélt a mindennapi életben sokakat, az országban élők közül valamilyen formában csaknem mindenkit érintő problémáról, a közlekedésről is, amelyért tárcavezetőként személyesen is felelős. A kormány elé terjesztendő javaslatát, hogy minden 14 év alatti és minden 65 év feletti ember ingyen utazhasson, azzal indokolta, hogy ma rengeteg jegyfajta, kedvezmény, díjtámogatás van forgalomban, s a tömegközlekedést napi, heti rendszerességgel használók számára szeretnék egyszerűsíteni a rendszert a vonatokon és a buszokon egyaránt, de a helyi közlekedésekért felelős önkormányzatokkal erről még egyezkednie kell.
– A terv az, hogy a 14 év alattiak 2024. március 1-jétől már ingyen utazzanak, és szeretnénk, ha a közalkalmazottak is korlátlanul használhatnák majd a tömegközlekedést, akárcsak a hátrányos helyzetűek – mondta Lázár, akinek célja, hogy minél többen használják a tömegközlekedést, mert az jót tesz a környezetnek. Bevallása szerint részben tudatosan, emiatt drágítják az autózás feltételeit, például az autópályadíjak emelésével, de ugyanilyen kényszer is, hogy egy éven belül. hasonló autópályadíj-struktúrákat kell bevezetni egész Európában.
Lázár János csapatai harcban állnak, a miniszter meghirdette a jegyek és a bérletek rendszerváltásátAz interjúban a vasúti közlekedés leépítéséről, a mellékvonal-bezárásokról ugyan nem esett szó, viszont a tárcavezető büszkén sorolta, hogy három hónap alatt „meggyógyították” a súlyos betegségtől szenvedő Budapest-Bécs vonalat, s büszkén említette, hogy már átszállás nélkül juthatunk el az osztrák fővárosba, ugyanis az említett három hónap alatt 30 kilométert újítottak fel, ami szerinte példátlan a magyar vasútépítés történetében.
Dühöngenek és káromkodnak az utasok, de Mészáros Lőrinc így is jól járArra felvetésre, hogy ehhez azért ki kellett rúgni egy pár embert, Lázár János úgy fogalmazott, hogy kellett egy kis nyomást gyakorolni, kicsit fel kellett őket gyorsítani.
Bekeményítenek az osztrákok, nem adják el a GYSEV-et, és bíróságra mennek, amiért Lázár János kirúgta a vezérigazgató-helyettestLázár János megtalálta a felelősöket, tisztogatásba kezdett a MÁV-nálAz interjúból az is kiderült, hogy a fideszes politikus, aki maga is volt Hódmezővásárhely polgármestere, a város jelenlegi ellenzéki vezetőjét nem szívleli, de ezért csakis Márki-Zay Pétert tartja felelősnek. – Tavaly tettem kísérletet rá két alkalommal is, hogy rendezzem a viszonyunkat, de nehéz vele boldogulni. Márki-Zay Péter nagyon nehezen viseli a tavalyi választási vereséget. Egy komoly embernek föl kell tudnia mérni a saját helyzetét. Ha valaki miniszterelnök-jelöltként elveszít egy választást, az Magyarországon a politikai játékszabályok szerint egy életre meghatározza a pályáját. polgármester úr lidércekkel és árnyékokkal bokszol, ami nem hiszem, hogy használ a városnak – zárta rövidre gondolatait.
Hiába követelt 250 milliót a Lázár János vezette teniszszövetség az előző főtitkártól, a bíróság szerint még ők fizethetnek 16 milliótLázár János szőrmentén válaszolt arra a kérdésre, hogy három éve lett elnöke a Magyar Tenisz Szövetségnek, és ugyanúgy tízmilliárd forintnyi közpénzből kellett utóbb is konszolidálni a sportszervezetet, mint amikor átvette, annak az irányítását. Az mondta, rá kellett ébrednie, hogy a magyar sportvilág legalább olyan megosztott, mint a politika, és nem is vár mást a jövőben sem. – Minden ügyben megtettem a szükséges följelentést. Három év eltelt, de attól tartok, még három eltelik majd, míg a teljes igazság kiderül – tette hozzá a kormánypárti politikus, mint tenniszszövetségi elnök.
„Mint az a prostituált, akit aktussal fenyegetnek” - Így kommentálta a GYSEV-pert Lázár JánosLázár János: Orbán Viktor mindig igényli a vitát, nagyon sok kérdésről szoktunk vitatkozni