„Tudom, hogy az extrém hőség okozta kihívásokkal szemben a MÁV megörökölt, de már 20 éve is ósdi infrastruktúrája és járműállománya, sokszor rogyott meg az idei nyáron is. Ha nincsenek a kiváló MÁV-os kollégák, talán a padlón is marad ”– írta pénteki Facebook-posztjában Lázár János, aki az elmúlt hetek valóban rengeteg vonatkéséseiért sajátságos formában, de építési és közlekedési miniszterként vállalva felelősséget bocsánatot kért.
„Az utasoktól tehát elnézést kérek, és köszönöm a türelmüket – ha van még belőle – a vasutas, buszos kollégáknak pedig hálás vagyok. Mindenkinek, aki ilyen körülmények között is állja a sarat, megküzd az új bérletek miatt megnövekedett utasforgalommal, a lejárt szavatosságú pálya és járműflotta okozta műszaki problémákkal, és nem utolsó sorban a rendkívüli hőséggel” – jelezte Lázár János. Aki így jellemezte a rá váró feladatokat a következő hetekben: „ó. ió. ció… Vakáció helyett nekem inkább akció!”.
Mint kiemelte ki kell értékelniük, mit hozott a tarifareform, hol van szükség módosításokra. A „vasutas és buszos kollégáknak” pedig nem csak erkölcsi megbecsülést fejezi ki, és ígéri: augusztusban egyszeri fizetés-kiegészítéssel fogják megköszönni a frontvonalban szolgálatot teljesítők kitartását. – Ez egy rendkívüli intézkedés, ami persze nem a megoldás. A valódi megoldás a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása. Amitől jobb lesz az utasnak és jobb a MÁV-osoknak is. Augusztusban nagy döntésekkel és bejelentésekkel folytatjuk – írta, s nyilván poénnak szánva azt is: „Sínre tesszük a dolgokat.”
A vasúti káosz ügyében Vitézy Dávid megválasztott fővárosi képviselő ugyancsak Facebook-posztban vetette fel, hogy a kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, hogy addig büntetik a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek, akkor a MÁV-nál miért nem indulnak fogyasztóvédelmi eljárások, miután negatív rekordot döntött a távolsági vonatok pontossága idén nyáron
Péntek sem volt a MÁV napja, déltől este fél kilencig 15 vonalon jelentett a vasúttársaság valamilyen hibátNegyvenéves német dízelmozdonyokkal enyhítene a MÁV a vasúti közlekedés siralmas helyzetén„Júniusban már csak az InterCity-k 42 százaléka volt pontos, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc. A vasút esetében elvileg könnyebb is a dolga a magyar államnak: hisz a közlekedési miniszter a közszolgáltatás megrendelője, a MÁV működésének minőségi kontrollja 100 százalékban kormányzati felelősség” – tette hozzá a volt közlekedési államtitkár. Megjegyezte, azt is, hogy mielőtt Lázár János leállította volna, két éve a BKK fővárosi logikáján létre akartak hozni egy országos közlekedésszervezőt, amely a MÁV-nak adott állami százmilliárdokat csak ellenőrzötten, minőségi ösztönzők és kötbérek, szigorú elvárások mentén biztosította volna, ezzel folyamatos minőségi nyomást helyezve a mindmáig az államszocializmus szervezeti és szolgáltatási logikáján működő magyar vasútra.
Káosz a sínekenLázár János szerint Vitézy Dávid miatt késnek az IC-k, a korábbi főpolgármester-jelölt szerint a miniszter öngólt lőttTöbb mint tízezer vonat késett, 560 el sem indult a hőségriadó első tíz napja alatt