;

MÁV;Lázár János;fizetés;Vitézy Dávid;bocsánatkérés;vonatkésés;

- Lázár János bocsánatot kért a vonatok késéséért

Az építési és közlekedési miniszter elsősorban a MÁV már húsz éve is ósdi infrastruktúráját és járműállományát hibáztatja a hőségen túl. Nyaralás helyett intézkedéseket, döntéseket és nagy bejelentéseket ígér.

„Tudom, hogy az extrém hőség okozta kihívásokkal szemben a MÁV megörökölt, de már 20 éve is ósdi infrastruktúrája és járműállománya, sokszor rogyott meg az idei nyáron is. Ha nincsenek a kiváló MÁV-os kollégák, talán a padlón is marad ”– írta pénteki Facebook-posztjában Lázár János, aki az elmúlt hetek valóban rengeteg vonatkéséseiért sajátságos formában, de építési és közlekedési miniszterként vállalva felelősséget bocsánatot kért.

„Az utasoktól tehát elnézést kérek, és köszönöm a türelmüket – ha van még belőle – a vasutas, buszos kollégáknak pedig hálás vagyok. Mindenkinek, aki ilyen körülmények között is állja a sarat, megküzd az új bérletek miatt megnövekedett utasforgalommal, a lejárt szavatosságú pálya és járműflotta okozta műszaki problémákkal, és nem utolsó sorban a rendkívüli hőséggel” – jelezte Lázár János. Aki így jellemezte a rá váró feladatokat a következő hetekben: „ó. ió. ció… Vakáció helyett nekem inkább akció!”.

Mint kiemelte ki kell értékelniük, mit hozott a tarifareform, hol van szükség módosításokra. A „vasutas és buszos kollégáknak” pedig nem csak erkölcsi megbecsülést fejezi ki, és ígéri: augusztusban egyszeri fizetés-kiegészítéssel fogják megköszönni a frontvonalban szolgálatot teljesítők kitartását. – Ez egy rendkívüli intézkedés, ami persze nem a megoldás. A valódi megoldás a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása. Amitől jobb lesz az utasnak és jobb a MÁV-osoknak is. Augusztusban nagy döntésekkel és bejelentésekkel folytatjuk – írta, s nyilván poénnak szánva azt is: „Sínre tesszük a dolgokat.”

A vasúti káosz ügyében Vitézy Dávid megválasztott  fővárosi képviselő ugyancsak Facebook-posztban vetette fel, hogy a kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, hogy addig büntetik a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek, akkor a MÁV-nál miért nem indulnak fogyasztóvédelmi eljárások, miután negatív rekordot döntött a távolsági vonatok pontossága idén nyáron

„Júniusban már csak az InterCity-k 42 százaléka volt pontos, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc. A vasút esetében elvileg könnyebb is a dolga a magyar államnak: hisz a közlekedési miniszter a közszolgáltatás megrendelője, a MÁV működésének minőségi kontrollja 100 százalékban kormányzati felelősség” – tette hozzá a volt közlekedési államtitkár. Megjegyezte, azt is, hogy mielőtt Lázár János leállította volna, két éve a BKK fővárosi logikáján létre akartak hozni egy országos közlekedésszervezőt, amely a MÁV-nak adott állami százmilliárdokat csak ellenőrzötten, minőségi ösztönzők és kötbérek, szigorú elvárások mentén biztosította volna, ezzel folyamatos minőségi nyomást helyezve a mindmáig az államszocializmus szervezeti és szolgáltatási logikáján működő magyar vasútra.

Mivel az ellenzéki párt a június 9-i választáson tíz mandátumot nyert a Fővárosi Közgyűlésben, a 14 nevet tartalmazó listáról még öt hiányzik, s az is biztos, hogy az átfedések miatt legalább egy képviselőnek egyszerre kell jelen lennie Brüsszelben és Budapesten is.