MÁV;vonatközlekedés;vonalbezárás;

Megszólalt a MÁV, nincs döntés újabb vasúti mellékvonal-bezárásról

A vasúttársaság szerint nem egyes vonalakat vagy vonalcsoportokat, hanem a regionális vonalhálózat egészét vizsgálják, a próbaidőszak tapasztalatait pedig majd év végén értékelik a szakminisztériummal.

– Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra – így reagált a MÁV az iho.hu arról szóló értesülésére, hogy a tervek szerint még hét vasútvonalat helyettesítene buszokkal az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

A MÁV a közleményben hozzátette, nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgálja azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasoknak. A vasúttársaság szerint az augusztus elsejétől, tíz mellékvonalon érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része. A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a MÁV–Volán csoport.

Mint megírtuk, a közlekedési tárca július 21-én úgy döntött: tíz, kisforgalmú vonatjáraton augusztus elsejétől buszokkal váltják le az utasok által Piroskának becézett Bz-ket. Július 17-én a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó Bz mozdony felforrt hűtővízének kiszabadult gőze hat utasnak égési sérülést okozott, elterjedt feltételezés, hogy a minisztérium azért utasította a MÁV-ot a vonathelyettesítő buszok „bevetésére”, mert tartanak attól, hogy a 40-45 éves csehszlovák mozdonyok veszélyesek az utasokra. A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságán – kérdésünkre válaszolva – cáfolták ezt a feltételezést.

Lapunk arról is beszámolt, hogy a tíz, bezárt vasúti szárnyvonalból többnél komoly változásokra kell készülniük az utasoknak a korábbi és az új menetrendek összevetése alapján, ellentétben a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium ígéretével.