Parlamenti napokon, ha késő estébe nyúlik az ülésezés, Lázár János nem indul vissza Hódmezővásárhelyre, hanem Budapesten alszik – írja a Blikk. A lapnak egy olvasója jelezte, hogy többször látta a kora reggeli órákban a Margit hídon átsétálni az építési és közlekedési minisztert. Kedd reggel fél 8 után pedig csakugyan feltűnt az említett szakaszon Lázár János, aki a Kossuth térig tartó sétája közben interjút is adott.
„Itt túl nagy a forgalom. Hódmezővásárhelyen jó a kerékpárút-hálózat” – jegyezte meg a miniszter. Hozzátette, a budapesti utakat nem arra tervezték, hogy ennyien és ennyiféle járművel használják. Ahhoz ugyanis szerinte szűkek, hogy legyen rajtuk villamos, troli, autóbusz, autó, gyalogosforgalom, roller és kerékpár.
„A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek”
– vélte a tárcavezető.
Arra a felvetésre, hogy megoldás lehet-e a dugódíj, azt mondta, ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok. Majd azzal kapcsolatban, hogy a dugódíj a jobboldalon eretnek gondolatnak számít, közölte,
„számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem”.
„Jachtot nem szeretne?” – érdeklődött a Blikk, mire Lázár János leszögezte, ő a Tisza partján él, ott pedig ladikot használnak. Mészáros Lőrinccel kapcsolatban annyit mondott, a kormánynak nincs ráhatása és nem is feladata megmondani, ki mire használja a vagyonát.
A francia után ismét az olasz riviérán hajókázik Mészáros Lőrinc luxusjachtjaAz interjúból kiderült az is, hogy Lázár János ritkán jár vonattal, „pedig volna miért”. A MÁV-nál dolgozó 57 ezer ember munkáját nagyon sokra becsüli – folytatta –, nekik nehéz körülmények között kell helytállniuk, de muszáj javítani a szolgáltatás színvonalán. Szerinte
politikai vezetőből, cégvezetőből mindig van utánpótlás, az a kérdés, mozdonyvezető van-e.
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár kritikáira pedig azért nem akar reagálni, mert nem kíván beleszólni a budapesti főpolgármester-választásba.
A bezárt vasútvonalakról elmondta, decemberben lesz egy felülvizsgálat arról, a tíz vonal hogyan szolgált korábban, illetve mennyire váltak be helyettük az autóbuszok. „Mindenkit elviszünk, a busz mindig oda áll majd a vasúti pályaudvarra, ha bezárunk egy vasútvonalat. De meg kell vizsgálnunk, mit szólnak hozzá az emberek, ha elégedetlenség van, azt mérlegelni kell. Ez most egy próbálkozás volt” – tette hozzá a miniszter.
Lázár János megígérte, hogy a kormány jövőre belekezd a legfontosabb vasúti hálózatok újjáépítésébeMint kiderült, Lázár János sajnálja, hogy Csák János kulturális miniszter és L. Simon László, a Magyar Nemzeti Múzeum leváltott főigazgatója nem tudott együtt dolgozni, mert „László egy kiváló ember”.
„A miniszter úr azzal indokolta a felmentést, hogy minden törvényt be kell tartani. Nagy baj lenne, ha egy miniszter nem ezt az álláspontot képviselné”
– jegyezte meg. Arról nem tudott állást foglalni, hogy a nemzetközi sajtófotó-kiállítás gyerekeknek való-e, mert – mint mondta – nem volt ideje megnézni, azt azonban leszögezte, hogy ő a művészetek minden formáját támogatja.
„Csák János nem kulturális miniszter, hanem a párt ökle”A politikai ejtőernyős főigazgatót is ledarálta az Orbán-kormány „gyermekvédelmi” törvénye