Miközben a nyolcvanas évek Amerikájáról szól, a magyarországi mindennapjainkat érintő áthallásai különösen tanulságosak.
Ezt maga Orbán Viktor árulta el.
Michael Haneke filmje színpadi adaptációjának főszerepeit Pogány Judit és Gálffi László játssza.
Meghatározó élményeket idéznek meg a Müpa kiállításának fotói, sok megható és mulatságosnak tűnő pillanat is akad a képek között.
A humorát elnyomja, hogy a műben megjelenő kirekesztést és gyűlöletet egyre közelebb érezzük a mindennapjainkban.
Félidejéhez érkezett a jubileumi, tizedik Textúra a Szépművészeti Múzeumban. Az irodalom, a zene, a tánc és a képzőművészet találkozása ismét nagy siker, jó lenne, ha tovább folytatódna ez a minőségi sorozat.
A Bajor Gizi Színészmúzeumban pénteken nyílt kamarakiállítás a tragikusan fiatalon tavaly elhunyt színésznőről, Tompos Kátyáról. A Müpában szombaton rendeztek emlékkoncertet és először adták át a róla elnevezett díjat.
Szerda este nyilvános beszélgetésen búcsúzott a direktori poszttól, de továbbra is a társulat és a művészeti tanács tagja marad. Várhatóan játszik, rendez és ír is a következő években.
Csütörtökön búcsúztatják Harkányi Endrét. A Kossuth- és Jászai Mari-díjas színész, érdemes- és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának tagja kilencvenéves korában hunyt el.
Lőrinczy Attila továbbírta Molnár Ferenc egyik legtöbbet játszott darabját, Az üvegcipőt. Izgalmas vállalkozás, két teljesen más hangulatú felvonás. Az üvegcipőn túl-t most Miskolcon mutatták be, ahol 2023 októberétől játsszák a színlap szerint Molnár vígjátékát.
A Centrál Színházban tűzték műsorra David Auburn Egy bizonyítás körvonalai című drámáját Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó főszereplésével.
Jó lenne, ha a színházi kettészakítottság ripityára összetörne, de ehhez alapvető változások kellenének, szakmai és nem politikai alapon történő gondolkodás és gyakorlat - véli Bodó Viktor rendező, aki színészosztályt indított ősszel a Jurányiban. Interjú.
A Márai Lola – vagyis Matzner Ilona – és Márai Sándor naplóiból készült Lola naplója című felolvasószínházi-sorozat február 9-én indul a Csányi 5-ben, Takáts Andrea és Hegedűs D. Géza előadásában. A két színésszel a sorozat létrejöttéről és különböző stációiról beszélgettünk.
A 11. Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál Hétköznapi családok szekciójának fődíjasa, az Egy újfajta vadon című norvég film megrendítő személyes vallomás a gyászról, a család erejéről.
Ascher Tamás és Forgács Péter indít ősztől színészosztályt a Freeszfén. Ennek körülményeiről kérdeztük a két rendezőt.
Életének nyolcvankettedik évében elhunyt Lukáts Andor Jászai Mari- és Kossuth-díjas színművész, rendező.
A Béres Attila által Miskolcon rendezett Rómeó és Júlia elsősorban a zenékkel, a mozgalmasságával és a látvánnyal szólítja meg a nagyrészt fiatalokból álló közönséget.
2024. december 31-én lejárt a teátrumok fenntartásáról szóló 2020-as megállapodás, a következő pedig még nem született meg. A főváros és a pécsi önkormányzat is, bár kezdeményezték a tárgyalásokat, kénytelenek várni a Kulturális és Innovációs Minisztériumra, amely március végéig meghosszabbította az eddigi szerződéseket.
Elment egy intézmény. Az Örkény Színház kedden közleményben tudatta, hogy életének 98. életévében, 2025. január 13-án elhunyt Békés Itala Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő.
Néhány héten belül Budaörsön és Székesfehérváron is bemutatták Ivan Viripajev Részegek című darabját. Előbbi Fehér Balázs Benő rendezésében nyersebb, naturalistább, míg utóbbi Bagó Bertalan színrevitelében elemeltebb, filozofikusabb.
Bagossy Júlia szenvedélyes, olykor kifejezetten virtuóz revüt rendezett Hajnóczy Péter A halál kilovagolt Perzsiából című regényéből a Katona József Színház Kamra játszóhelyén.
2024-es kulturális évösszefoglaló sorozatunkban ezúttal színházközeli háttéremberek a főszereplők. Videós szerkesztő riporter, közönségkapcsolati munkatárs és dramaturg mesélt 2024-ről.
Az Én, Daniel Blake című előadás a 2016-os Cannes-i Arany Pálma-díjas angol film színpadi változata.
Székely Kriszta rendezésében mutatták be Ferdinand von Schirach Nyílt tárgyalás című darabját a Katona József Színházban. Az előadás egyszerre tárgyilagos és érzelmes, párhuzamosan távolságtartó és közeli optikával tárja elénk a szereplőket.
Nem szállt el magától, tudta, hogy csak alázattal és önmérséklettel tud talpon maradni.
Csáki Judit Cserhalmi – Nem lehet mindennap meghalni című kötete alkalmat ad arra, hogy visszanézzünk Cserhalmi György nem akármilyen pályájára, élvezzük a történeteit, a nyíltságát, az őszinteségét és okuljunk ezekből.
Az Operától elvett épületben Cseke Péter és Szente Vajk zenés-táncos teátrumot csinál, de hogy mikor, arra egyelőre nem kaptunk pontos választ.